Korte intervaller med hard intensitet

0
321
Korte intervaller med hard intensitet
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra MILRAB.NOGARMIN SOLAR - Oppdag de nye modellene!

Korte intervaller med hard intensitet. Denne treningsøkta ble gjennomført med kortintervaller med høy intensitet.

Målet med treningsøkta

Målet med treningsøkt var å øke aerob kapasitet og hurtighet.

Trene kortintervall

Å løpe kortintervaller er en effektiv måte å komme raskt i løpeform. Denne måten å trene løping på krever relativt kort treningstid, og er en fin måte å få lagt inn løpetrening i en travel hverdag. Å trene korte intervaller krever kortere restitusjonstid, siden trening med høy intensitet foregår over et relativt kort tidsrom. Løping av korte intervaller er gøy, fordi dette er en form for løping med høy intensitet alle uansett formnivå kan oppleve mestring i.

Gjennomføring av treningsøkt

Følgende ble gjennomført på denne treningsøkta:

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-lifeX-LIFE.NO har alt du trenger til hjemmetrening!
  • Rolig oppvarming i 2 km
  • 30×1 minutters kortintervall med 30 sekunder pause mellom hvert intervall
  • 2 km for å jogge ned avslutningsvis

Dette ble en krevende intervalløkt. Intervalltreningen ble gjennomført på et underlag på snø og is. I og med at jeg løp kortintervallene i en rundløype på rundt 900 meter, ble det glattere og glattere der jeg løp, og i takt med at jeg ble mer og mer sliten, ble denne intervalltreningen krevende. De siste 10 intervallene lå på terskel eller litt over.

Relaterte artikler:

Pyramideintervall med hard intensitet

Tempointervaller på bane med hard intensitet

Annonse fra X-LIFESchwinn IC7 spinningsykkel er en tøff spinningsykkel fra en av verdens største merkevarer, kjent for sin kvalitet og unike design!