Nytt sosialt nettverk for skilte og single foreldre


20-50% RABATT!


OKTOBER DEALS!

OPPTIL 50%

PÅ ALT AV BRILLER, SKO, SEKKER OG TURFAVORITTER!

*HENT KUPONGKODE OG FÅ 20% PÅ ALLE JAKKER!

Ketose grønnsaker

Å spise keto-vennlige grønnsaker regnes som et fundament for en vellykket keto-diett. Lær mer om hvilke grønnsaker du bør spise.

I tillegg til protein og sunt, naturlig fett, er det viktig å konsumere visse grønnsaker når du går på en ketogen diett, men å spise for mange grønnsaker, spesielt stivelsesholdige som erter og poteter, kan undergrave vektnedgang og målet om å spise minst mulig karbohydrater. I løpet av introduksjonen til et ketogent kosthold, kan du konsumere 12 til 15 gram netto karbohydrater fra grønnsaker hver dag. Primært anbefaler vi at du fokuserer på å spise grønne salater og andre ikke-stivelsesholdige grønnsaker. Disse grønnsakene gir kroppen den beste antioksidantbeskyttelsen og fiber, i kombinasjon med færrest gram karbohydrater.

Ketose grønnsaker

Tommelfingerregelen er å unngå alle grønnsaker som vokser under bakken. Selv om det endelige målet er å unngå grønnsaker med høyt stivelsesinnhold, er det tillatt å konsumere grønnsaker som har noe høyere karbohydrater. Her er noen godkjente ketose grønnsaker:

  • Asparges
  • Brokkoli
  • rosenkål
  • Kål
  • Blomkål
  • Selleri
  • Agurk
  • Grønne bønner
  • kål
  • Paprika (rød og grønn)
  • Spinat
  • oliven
  • Squash
  • Salat
  • kål
  • Tomater
  • Avokado (teknisk sett en frukt)

Disse ketogene diettgrønnsakene er det næringsrike og fiberrike og viktige for å få i seg tilstrekkelig med næringsstoffer, vitaminer og mineraler.

Grønnsaker du bør unngå på keto-diett

Sjelden hører du at noen forteller deg å unngå grønnsaker, men når det kommer til en keto-livsstil med lite karbohydrater, kan noen grønnsaker være mer skadelige enn nyttige for å nå ditt mål om ketose. Som nevnt over, har rotgrønnsaker vanligvis flere karbohydrater, og det er derfor de regnes som en av de minst ketovennlige grønnsakene. Her er noen andre:

  • Poteter
  • Squash (butternut, eikenøtt)
  • Søtpoteter
  • Bakte poteter
  • Yams
  • Bønner
  • Erter
  • Korn
  • Artisjokk
  • Pastinakk
  • Cassava (Yuca)
  • Rødbet
  • Kålrot
  • Løk (i store doser)

Løk brukes ofte som krydder og konsumeres vanligvis ikke i store mengder; Det er imidlertid best å unngå karamelliserte, grillede eller sauterte løk, da det er mer sannsynlig at de blir spist i større mengder.

De grønnsakene du spiser spiller en sentral rolle i en vellykket lavkarbo-livsstil, så prøv å følge denne oversikten over keto-grønnsaker.

Relaterte artikler:

Hva er ketolyse

Periodisk faste ketose

Om forfatteren

Legg inn kommentar

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds


Nytt sosialt nettverk for skilte og single foreldre


INNSPURT!

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds
00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds
00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds
00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

20-50% RABATT!

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

20-50% RABATT!

INNSPURT!

OPPTIL 40% RABATT!

20-50% RABATT!