Nytt sosialt nettverk for skilte og single foreldre


20-50% RABATT!


OKTOBER DEALS!

OPPTIL 50%

PÅ ALT AV BRILLER, SKO, SEKKER OG TURFAVORITTER!

*HENT KUPONGKODE OG FÅ 20% PÅ ALLE JAKKER!

Jordbær og amming

Morsmelk er en optimal næringskilde for spedbarn, forutsatt at du tar sunne valg av mat og drikke. Kan du spise jordbær når du ammer?

Jordbær og amming

Kostholdspreferanser kan påvirke morsmelk på flere måter. Enkelte matvarer kan smake morsmelk, og gjøre spedbarn masete eller påvirke utviklingen negativt. Alle babyer er forskjellige; Noe mat kan påvirke en baby, men ikke en annen. Som en generell tommelfingerregel vil du finne at de fleste matvarene du trenger å unngå når du ammer er de samme som du måtte styre unna mens du var gravid.

Enkelte babyer kan være mer følsomme for noen matvarer. Du kan oppdage at spedbarnet ditt får luft eller blir masete etter at du spiser gassdannende frukt og grønnsaker. Grønnsaker som kan være problematisk kan inkludere bønner, mais, brokkoli, agurker, rosenkål, kål eller tomater. Sitrusfrukter og juice, jordbær og kirsebær er eksempler på frukt som kan være et problem.

Matvarer med høyt syreinnhold

Mat med høyt innhold av syre kan også forårsake ubehag hos spedbarn. Sitrusbaserte matvarer som tomater, jordbær, appelsiner og grapefrukt er svært sure. Mødre bør overvåke forbruket av sure matvarer for å se om amming etter inntak av disse matvarene påvirker babyene deres.

Relaterte artikler:

Raser ned i vekt amming

Går ikke ned i vekt etter fødsel

Om forfatteren

Legg inn kommentar

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds


Nytt sosialt nettverk for skilte og single foreldre


INNSPURT!

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds
00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds
00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds
00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

20-50% RABATT!

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

20-50% RABATT!

INNSPURT!

OPPTIL 40% RABATT!

20-50% RABATT!