OPPTIL 50%

PÅ ALT AV BRILLER, SKO, SEKKER OG TURFAVORITTER!

HØSTKUPP!

+10% EKSTRA MED RABATTKODE OK10

*SPAR 20% PÅ ALLE JAKKER MED KODEN JAK20



20-50% RABATT!

Jogging på tredemølle

Å trene på tredemølle er en populær aktivitet for å komme i form, og kan bidra til å redusere sjansen for mange sykdommer. Lær mer om jogging på tredemølle.

Joggehastighet

Jogging gjøres vanligvis av nybegynnere, og mange ønsker å vite hastigheten som jogging er. Svaret er at jogging er under 9,6 km / t. Dette kan virke raskt, og det er stor variasjon i hva du kan kalle jogging. Så lenge en fot er fra bakken eller tredemøllen til enhver tid, gjør du noe mer enn å gå.

Jogging og løping passer inn i beskrivelsen for fysisk aktivitet som gir viktige helsemessige fordeler. Du trenger bare å jogge 1 time og 15 minutter per uke, og treningen kan fint deles i 10 minutters bolker. Det passer også praktisk inn i 15 minutters bolker, 5 ganger i uken eller 15 minutter hver dag fra mandag til fredag. Hvis du går fra å gå til jogge, er en tredemølle perfekt for dette, og det er mange treningsprogram som kan hjelpe deg med å oppnå dette.

Fordeler med jogging

Formnivået ditt avgjør hvor fort du kan fortsette å opprettholde jogging over lengre tid. Hvis du kan jogge, så gjør det 5 minutter hver dag i en uke. Så øker du dette med 5 minutter hver uke. Hastigheten du jogger skal få deg til å puste tungt, men ikke til du er utmattet på slutten. Du burde bare kunne si en kort setning mens du jogger.

Husk at hastighet ikke er veldig viktig, og du bør prøve å overse hvor fort andre mennesker jogger og heller konsentrere deg om deg selv. Enhver trening gir store helsemessige fordeler, og utholdenheten forbedres uke for uke, så jogge gradvis lenger hver uke. Du vil være i stand til å gjennomføre dette når formen blir bedre.

Jogging er fantastisk for vekttap og toning kroppen din. Bare 5 minutter på en tredemølle ved 8 km / t for en person på 150 kg vil forbrenne 51 kalorier.

Avansere fra jogging

Når du er komfortabel med å jogge, vil du kanskje delta i et løp. En 5 km du jogger i 5 km / t, vil ta 12 minutter per kilometer, så du vil bruke rundt 37 minutter på å løpe en 5 kilometer. Når du kan løpe så lenge på tredemølle, kan et løp være noe du vil gjennomføre.

Det kan være lurt å løpe i et raskere på tredemøllen, eller begynne å løpe ute. Alt er opp til deg når du allerede har opparbeidet deg et visst formnivå, og alt kan starte med å jogge. Du vil føle deg bedre og sove bedre og ha mer energi. Du vil ha lagt merke til vekttap og centimeter som forsvinner rundt livet ditt, alt fra jogging på tredemølle. Alt du trenger å gjøre er å begynne!

Relaterte artikler:

Jogging etter fødsel

Vondt i hofta etter jogging

Om forfatteren

Nytt sosialt nettverk for skilte og single foreldre


INNSPURT!

Av Spurt

HØSTKUPP!

20-50% RABATT!

20-50% RABATT!

OPPTIL 70%

RABATT!

BESTSELGERE!

HØSTKUPP!

INNSPURT!

20-50% RABATT!