Jogging på morgenen

J

Lær mer om hvordan du skal komme i gang med jogging om morgenen.

Jogge om morgenen

Drømmer du om å komme i gang med trening om morgenen? Da kan jogging være et alternativ som får deg i form, frigjør tid til andre ting om ettermiddagen. Jogging om lav intensitet er noe alle med litt trening fra før av kan gjennomføre om morgenen. Det det du må jobbe med for å komme i gang med jogging på morgenen, er antakelig å komme deg opp i tide slik at du rekker en joggetur.

Hvordan komme i gang med jogging på morgenen

Sett deg et mål om å jogge på morgenen én dag i uken. Etter hvert når du har fått innarbeidet en rutine på trening om morgenen, kan du trene flere morgener i uka. Gjør alt klart kvelden i forveien og legg deg i god tid slik at du er uthvilt når du skal ut og jogge. Gjennomføre korte joggeturer med lav intensitet. Det er mye enklere enn å gjennomføre lenger treningsøkter med høyere intensitet. Ha en gradvis økning i hvor langt du jogger. Når du har blitt en dreven morgenløper, kan du også legge inn treningsøkter med høyere intensitet.

Relaterte artikler:

Hvordan klare å trene om morgenen

Trene før frokost for økt fettforbrenning

Forfatter

Legg inn kommentar

Spurt.no er et nettsted der du finner det aller meste av artikler om løping og trening. Du finner også artikler om motivasjon, og en rekke kalkulatorer du kan bruke når du trener.

Terje Lien

Terje Lien deler av sine erfaringer med løping og trening.

Har du spørsmål? Ta kontakt med oss! info@spurt.no

Siste innlegg