20-50% RABATT!


OKTOBER DEALS!

OPPTIL 50%

PÅ ALT AV BRILLER, SKO, SEKKER OG TURFAVORITTER!

*FÅ 10% RABATTKODE!

Jogging etter fødsel

Tiden etter fødsel er tiden for helbredelse og restitusjon, men mange nybakte mødre vil også komme seg i bevegelse. Lær mer om jogging etter fødsel.

Hvis du er ivrig etter å komme i gang igjen med jogging, bør du ha noe grunnleggende før du snører på deg joggeskoene. Selv om det er trygt å fortsette å løpe etter graviditet, er det noen spesifikke retningslinjer du bør følge, for å sikre at kroppen din er klar for aktivitet.

Er det trygt å jogge etter graviditet?

Det korte svaret er “ja”, det er trygt å jogge etter graviditet. Hvis graviditeten din var sunn og fødselen var ukomplisert, bør du kunne gå tilbake til trening med lav til moderat intensitet like etter fødselen. Siden løping er en moderat til kraftig trening, bør du må forberede kroppen din for denne aktiviteten. Før du legger til jogging i treningsrutinen din, bør du ta med øvelser som fokuserer på kjernestabilitet, styrke i underekstremiteter og plyometrisk aktivitet som du gradvis utvikler deg når du føler deg komfortabel.

Hvor lenge skal du vente med å begynne å jogge?

Generelt er det er lurt å vente 12 uker etter fødselen for å begynne å løpe. Du kan imidlertid starte den aktive restitusjons- og treningsprosessen som begynner 6 uker etter fødselen. Det neste målet er å gå 30 minutter uten symptomer, før du øker hastigheten din til å inkludere jogging og løping.

Relaterte artikler:

Trening etter graviditet

Trening under graviditet

Om forfatteren


INNSPURT!

Av Spurt

20-50% RABATT!

INNSPURT!

OKTOBER

DEALS!

OPPTIL 50%

PÅ ALT AV BRILLER, SKO, SEKKER OG TURFAVORITTER!

*FÅ 15% MED RABATTKODE

20-50% RABATT!

20-50% RABATT!