Hvorfor trene yoga


KLOKKESALG!

GJØR ET KUPP PÅ KLOKKER!



OUTLET

40-80% PÅ EN

MENGDE VARER!


Yoga består pusteøvelser, meditasjon og positur designet for å oppmuntre til avslapning og redusere stress. Lær mer om hvorfor du bør trene yoga.

Å praktisere yoga sies å ha mange fordeler for både mental og fysisk helse, men ikke alle disse fordelene har blitt støttet av vitenskapen.

Yoga kan redusere stress

Studier viser at yoga kan bidra til å lette stress og senke nivåene av stresshormonet kortisol.

Reduserer angst

Flere studier viser at å praktisere yoga kan føre til en reduksjon i symptomer på angst.

Kan redusere betennelse

Noen studier viser at yoga kan redusere inflammatoriske markører i kroppen og bidra til å forhindre pro-inflammatoriske sykdommer.

Yoga kan forbedre hjertehelsen

Alene eller i kombinasjon med en sunn livsstil, kan yoga bidra til å redusere risikofaktorer for hjertesykdom.

Yoga forbedrer livskvaliteten

Noen studier viser at yoga kan forbedre livskvaliteten og kan brukes som tilleggsbehandling for noen tilstander.

Kan bekjempe depresjon

Flere studier har funnet at yoga kan redusere symptomer på depresjon ved å påvirke produksjonen av stresshormoner i kroppen.

Kan redusere kronisk smerte

Yoga kan bidra til å redusere kronisk smerte i tilstander som karpaltunnelsyndrom og slitasjegikt.

Yoga kan fremme søvnkvalitet

Yoga kan bidra til å forbedre søvnkvaliteten på grunn av dens effekter på melatonin og dens innvirkning på flere vanlige bidragsytere til søvnproblemer.

Forbedrer fleksibilitet og balanse

Forskning viser at å praktisere yoga kan bidra til å forbedre balansen og øke fleksibiliteten.

Kan bidra til å forbedre pusten

Yoga inneholder mange pusteøvelser, som kan bidra til å forbedre pusten og lungefunksjonen.

Kan lindre migrene

Studier viser at yoga kan stimulere vagusnerven og redusere migreneintensitet og frekvens, alene eller i kombinasjon med konvensjonell pleie.

Yoga kan fremme sunne spisevaner

Yoga oppmuntrer til oppmerksomhet, som kan brukes til å fremme oppmerksom spising og sunne spisevaner.

Kan øke styrken

Noen studier viser at yoga kan føre til økt styrke, utholdenhet og fleksibilitet.

Hvorfor du bør trene yoga

Flere studier har bekreftet de mange mentale og fysiske fordelene med yoga. Å innlemme den i rutinen din kan bidra til å forbedre helsen din, øke styrke og fleksibilitet og redusere symptomer på stress, depresjon og angst. Å finne tid til å øve yoga bare noen få ganger i uken kan være nok til å gjøre en merkbar forskjell når det gjelder helsen din.

Relaterte artikler:

Yoga som trening

Hva gjør yoga med kroppen

Om forfatteren

Spurt Av Spurt
40% PÅ GARMIN

GJØR ET KUPP

PÅ SPORTSKLOKKER!