Hvorfor trene på treningssenter

0
274
Hvorfor trene på treningssenter
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

5 999,-

9 999,-

HELKROPPSTRENING HJEMME MED SCHWINN AIRDYNE AD2!

40% RABATT!

Lurer du på om du skal starte å trene på et treningssenter eller ikke? Her får 10 grunner til at trening utendørs er bedre enn å trene på et treningssenter!

1. Trening ute senker blodtrykket og reduserer stress

Studier har vist at fysisk aktivitet senker blodtrykk og hjertefrekvens. Som et resultat føles trening utendørs føles mindre anstrengende enn tilsvarende trening innendørs, som igjen gjør at du yter bedre når du trener ute. Tren utendørs og press deg selv til det ytterste! og fortsett å bryte din personlige rekord!

2. Trening utendørs forebygger søvnløshet

Regelmessig trening og frisk luft vil forbedre kvaliteten på søvnen din. Når du trener utendørs, får du frisk luft som hjelper til med å lindre søvnløshet. Regelmessig trening og frisk luft vil hjelpe deg med å sovne og forbedre søvnkvaliteten!

3. Nyt solen når du trener ute

Når du trener utendørs, kan du også nyte fordelene av solskinn. Frisk luft og naturlig lys styrker og gir mer energi for sinnet og kroppen. Sol gir D-vitaminet vi trenger, du blir brun, og solen gir deg bedre humør! Sollys forbedrer også energiproduksjon i musklene og oksidasjon.
Når du trener utendørs, må du ta passe på slik at du ikke blir dehydrert eller solbrent. Få i deg nok væske og ikke glem beskyttende solkrem og fuktighetskrem når du trener utendørs! Det er ikke noe bedre sted å trene enn ute i solen! Husk solkrem og en flaske vann.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

HØSTSALG!

OKTOBERFEST HOS MILRAB

30-40%

RABATT!


4. Trening utendørs er gratis

Trening utendørs er som oftest helt gratis, fordi treningsparker, sportsbaner, trapper og andre treningssteder utendørs vanligvis er åpne for alle og gratis. Utendørs trening er bra for lommeboka!

5. Du sparer tid og natur

Vær kreativ og gjennomføre en intensiv treningsøkt på en løpebane, i en bakke eller trapp i nærheten. Steder der du kan trene er ofte nærmere enn du tror! Å bruke steder i nærheten sparer ikke bare tid, men også naturressurser, siden det ikke er behov for å ta bilen til treningssenteret.  

6. Lag deg nye treningsrutiner

Bryt opp i treningsrutinene! Gjennomføre treningen utendørs, og bruk kroppen som belastning når du trener ute. De fleste kroppsvektøvelser er flerleddsbevegelser og derfor supereffektive! Trening med kroppen som belastning vil forbedre din koordinasjon, balanse og mobilitet.

7. Prøv noe annet enn et treningssenter  

Ta treningen til et nytt nivå, og prøv noe nytt! Dra nytte av nye treningsmuligheter for å gjøre noe annet enn det du vanligvis gjør. Har du allerede prøvd aktiviteter som parkour eller trening i styrkeapprater ute? Gjør treningen annerledes, mer effektiv og forfriskende!

8. Variere med hva du trener

La det tette og mørke treningssenteret være og trene i et friskt og lyst miljø utendørs. Dra nytte av de mange fordelene med en utendørs trening. Byer tilbyr en rekke treningssteder. Treningsparker, idrettsbaner, trapper og treningsområder langs joggeløyper gir en rekke muligheter for å differensiere treningen og utforske nye treningssteder. Frisk luft er lett å puste i!

9. Trene utendørs samme med andre

De fleste utendørs treningssteder som idrettsparker og baner er gratis og tilgjengelig for alle. Dette vil gjøre det mulig for deg å trene og bruke tid på å trene sammen med vennene dine og nærmeste og kjæreste, som ikke går på samme treningsstudio sammen med deg. Dessuten er trening utendørs en utmerket mulighet til å møte nye mennesker mens du trener! Barn elsker også utendørs, spesielt hvis treningsområdet ligger i tilknytning til en lekeplass.

10. Bedre humør når du trener ute

Alt i alt er trening utendørs bra for kropp og sjel ved å bringe glede, trivsel og bedre humør!

Relaterte artikler:

Jogging for nybegynnere

Fra jogging til løping

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!

BOWFLEX SELECTTECH 552I

SPAR

1000,-