Hvorfor tøye etter trening

0
616
Hvorfor tøye etter trening
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

X-LIFE.NO gir deg alt du trenger av treningsutstyr!

SPAR

3000,-

9 999,-

12 999,-

- 18 km/t

- 10 stigningsnivåer

- 12 forhåndsinnstilte program

- Threadflex dempesystem som gir 12% mykere demping enn asfalt

Å tøye ut etter endt trening kan bidra til å øke fleksibiliteten, redusere risikoen for skader og redusere muskelspenningen i kroppen din.

Hvorfor tøye ut etter trening

Tøying kan til og med bidra til å forbedre ytelsen din neste gang du trener. Men når du har lite tid, kan det noen ganger være fristende å hoppe over det. Å tøye etter en trening trenger ikke å ta lang tid, og du kan finne snarveier ved å tøye flere muskelgrupper samtidig.

Fordeler med å tøye etter en trening

Fordelene med tøying har vært veletablerte. Her er et sammendrag av hvordan de viktigste måtene å tøye ut etter trening kan hjelpe deg.

Større fleksibilitet og bevegelsesområde

Tøying kan bidra til å øke fleksibiliteten i leddene dine. Å ha større fleksibilitet hjelper deg å bevege deg lettere, og det kan også forbedre bevegelsesområdet i leddene dine. Bevegelsesområde er hvor langt du kan bevege et ledd i normal retning før det stopper.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

HØSTSALG!

OKTOBERFEST HOS MILRAB

SPAR

OPPTIL

40%!


Bedre holdning og mindre ryggsmerter

Stramme, spente muskler kan føre til dårlig holdning. Når du sitter eller står feil, legger du ofte ekstra press og belastning på musklene. Dette kan igjen føre til ryggsmerter og andre typer smerter i muskler og skjelettet. Ifølge en studie kan det å kombinere en styrketreningsrutine med tøyeøvelser bidra til å lette smerter i rygg og skulder. Det kan også oppmuntre til riktig justering, noe som kan bidra til å forbedre holdningen din. Å tøye musklene regelmessig kan også hjelpe eksisterende ryggskader, og redusere risikoen for ryggskader i fremtiden.

Mindre muskelspenning og lavere stress

Stress er en del av hverdagen vår, og noen ganger kan det føles overveldende. Høye nivåer av stress kan føre til at musklene dine blir anspente, noe som kan få deg til å føle deg som om du bærer på stress i kroppen din. Å tøye muskler som føles anspente og stramme, kan hjelpe deg med å slappe av. Dette kan igjen bidra til å senke stressnivået og hjelpe deg med å bli roligere.

Forbedret blodstrøm

Daglig tøyning bidra til å forbedre sirkulasjonen din. Økt blodgjennomstrøming til musklene dine kan hjelpe dem å lege raskere etter en treningsøkt. Bedre blodgjennomstrømning kan også bidra til å forhindre muskelsårhet og stivhet etter en trening.

Relaterte artikler:

Hvorfor tøye ut etter løping eller ikke

Trene med gangsperr

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!

OPPTIL

45%

RABATT!