Hvorfor tøye etter løping

0
32
Hvorfor tøye etter løping
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB
40% PÅ GARMIN

OPPTIL 30%

PÅ SPORTSKLOKKER!

Løping eller jogging bruker mange av kroppens muskler, spesielt de i beina, føttene og ryggen. Lær mer om hvorfor du bør tøye ut etter løping.

Å la være å tøye etter løping kan føre til at muskler blir anspente og smertefulle, noe som kan hindre en person i å nå sine treningsmål. Folk bør strekke seg etter hver løpetur mens musklene fremdeles er varme og holde hver tøyning i 10–30 sekunder. Det er nyttig å fokusere på å puste inn og ut gjennom hele tøyningen.

Tøying kan bidra til å forbedre fleksibiliteten og forhindre smerte og stivhet. Det kan være nyttig å gjøre forsiktig tøying etter løping for å redusere ømhet og stramme muskler. Løpere bør sørge for å tøye ut alle muskelgrupper i beina, hoftene og korsryggen. Alle som starter et nytt treningsregime, bør snakke med helsepersonell i forkant.

Relaterte artikler:

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

Tøye ut etter styrketrening

Hvorfor tøye ut etter løping eller ikke