Hvorfor du bør løpe

0
264
Hvorfor du bør løpe
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

OPPTIL 50% PÅ 

TRENINGS

UTSTYR!

Løping er kanskje den mest utfordrende treningen du kan gjennomføre, men forbrenner en masse kalorier. Lær mer om flere gode grunner til hvorfor du bør løpe!

Løp hvor som helst og når som helst, enten det er på tredemølle, i parken, skogen eller langs landevei. Løping er en fleksibel treningsform og billig!

Få nye venner

Synes du det er vanskelig å motivere deg selv for løping? Da er det mye mer motiverende å bli med i løpegrupper som finnes så og si over alt. Sjekk ut om det finnes løpegrupper i der du bor.

Spar penger

Glem dyre medlemsskap på treningsenter og treningstudio. Alt du trenger er et par gode løpesko.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

HØSTSALG!

SPAR

OPPTIL

40%


Færre besøk hos legen

Aktive mennesker som løper står bedre rustet med tanke på livsstilssykdommer. Kvinner som gjennomfører intense treningsøkter med løping kan redusere risikoen for brystkreft med opp til 30 prosent.

Du kan spise karbohydrater med god samvittighet

Når du trener løping trenger du karbohydrater. Økt karbohydratinntak kan øke ytelsen din når du trener og konkurrerer i løp.

Lev lenger

Løpere er mer aktive lenger enn de som ikke trener, og de lever lenger også. Og kanskje det beste av alt; Livskvaliteten blir bedre!

Kjenn kaloriene brenne av kroppen

En person som veier 80 kg kan forbrenne inntil 850 kalorier på med 1 time løping.

Få bedre hukommelse

Hukommelsen og konsentrasjonen blir bedre når du løper. Løping kan også redusere risikoen for demens og Alzheimer’s.

Hold deg yngre lenger

Når du trener løping setter du fart på fornyelsen av celler, og du ser og føler deg yngre.

Få bedre selvtillit

Løping gjør deg sterkere fysisk og mentalt, og kan gi deg selvtilliten din et løft. Du føler deg bedre når du løper!

Løping holder blodtrykket i sjakk

Løping kan være en effektiv måte å senke blodtrykket og holde det stabilt, og det på noen få uker med løpetrening.

Sterkere beinbygning

Løping kan gi deg sterkere beinbygning og fører mindre belastning på beina når du styrker muskulaturen rundt beina, også når du blir eldre.

Få mer overskudd i hverdagen

Føler du deg slapp og mangler overskudd? Ta deg en joggetur i stedet for å legge deg på sofaen. Løping gir økt overskudd og gir mindre utmattelse.

Sov bedre

Løpere er flinkere til å følge et sunt søvnregime for å prestere best mulig. Løpetrening gir deg bedre søvnkvalitet.

Løp året rundt

Å trene regelmessig er viktig for best mulig resultater, og løpe kan du gjøre året rundt. Er det for kaldt? Trene på tredemølle!

Sett deg mål med løpingen

Mennesker som setter seg langsiktige mål med treningen, er mer fornøyd med treningen enn de som trener uten mål. Sett deg som mål å fullføre eller løpe en distanse på best mulig tid!

Løping er sunt for hjertet

De som løper en time hver uke kan redusere risikoen for hjertesykdommer med halvparten, sammenlignet med de som ikke løper. Og løper du 150 minutter i uka med moderat intensitet, kan du redusere denne risikoen ytterligere.

Løp vekk stresset

Løping reduserer stress og forebygger stress. I stedet for å se på TV kan du løpe deg en tur. Løping gjør deg roligere og mer motstandsdyktig mot stress.

Løp i naturen

Variere med hvor du løper, og løp på fjellet, skogen og langs kysten, på stier, skogsveier, grusveier, asfalt og gress.

Øk utholdenheten

Løping vil gjøre deg mer utholdende, noe som igjen vil gjøre at du kan løpe lenger uten at du må anstrenge deg mer.

Løping gjør deg raskere

Løping gjør deg raskere, og raskere du løper, jo mer kalorier vil du forbrenne.

Relaterte artikler:

Hvorfor løping er bra

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!