Hvordan trene underarmer

0
117
Hvordan trene underarmer
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE

7 990,-

5 990,-

X-ERFIT

RUN 100 TREDEMØLLE!

SPAR KR 2000,-



Underarmsøvelser strekker og styrker musklene som krysser hendene, håndleddene og albuene. Lær hvordan du skal trene underarmer.

Dette er musklene som brukes i det daglige livet til oppgaver som å åpne en glasskrukke eller bære en koffert opp en trapp. De brukes også i idretter som golf, racquetball og basketball. Styrking av underarmene øker også grepsstyrken, som er relatert til styrke i overkroppen. Et sterkt grep hjelper deg med å bære, holde og løfte ting i hverdagen og under atletisk aktivitet. I tillegg har du mer kraft når du trener, noe som gir mer styrke til hele kroppen din.

Hvordan trene underarmer?

For hver øvelse, gjør 2 til 3 sett med 8 til 15 repetisjoner. Gjør disse øvelsene 2 til 3 ganger i uken. Du kan gjøre dem alene, før du trener, eller som en del av en lengre treningsrutine. Løsne opp og forbedre blodtilførselen til leddene før du gjør underarmsøvelser ved å vri dem i sirkler i begge retninger, side til side og frem og tilbake.

Trene underarmer med manualer

Begynn med 3 til 5 kg manualer. Øk vekten gradvis når du blir sterkere. Ha et godt grep på manualene gjennom hele bevegelsen.

Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


Curls øvelser

  • Når du sitter, hviler du håndleddene på knærne eller en flat overflate med håndflatene vendt oppover, og holder en manual i hver hånd.
  • Med en manual i hver hånd, løft hendene så høyt du kan, og hold armene dine stille.
  • Senk hendene til startposisjon etter en liten pause.
  • Mens du sitter, hviler du håndleddet på knærne eller en flat overflate med håndflatene vendt ned, og holder en manual i hver hånd.
  • Hold armene i ro mens du løfter hendene så høyt du kan.
  • Etter en liten pause, returner hendene til startposisjon.
  • Når du sitter, hviler du venstre håndledd på kneet eller en flat overflate, mens du holder en manual.
  • Slapp av og åpne hånden slik at manualen ruller mot fingertuppene.
  • Stram hånden og curl håndleddet opp mens du klemmer vekten så stramt som mulig.

Farmers walk

  • Bruk et håndgrep for å bære tunge vekter eller vesker med armene langs kroppen.
  • Ha god holdning, hold brystet åpent og trekk skuldrene ned og tilbake.
  • Gå i 30 til 40 fot per sett.
  • Utføre 2 til 5 sett.

Pullups

  • Den ideelle håndposisjonen er med håndflatene vendt bort fra deg, men hvis det er lettere, kan du vende håndflatene mot deg.
  • Aktivere underarmene mer ved å gripe tak i stangen eller bruke en tykkere stang.
  • Løft deg mot baren.

Relaterte artikler:

Triceps øvelser med strikk

Benkpress med manualer

Annonse fra MILRAB