Hvordan trene skuldre

0
18
Hvordan trene skuldre
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

GARMIN

Fenix 5 Plus Sapphire

Carbon!

DU SPARER KR 4 500,-

9 499,-

4 999,-

Magemuskler er bra, sikkert, men trente skuldre hjelper deg med å forme armene, fylle ut din favoritt t-skjorte og gi hele kroppen en god fremtoning.

Sittende skulderhevinger

  • Sett deg på kanten av en benk med to lettere manualer i hver hånd, hvilende på sidene, men litt foran overkroppen.
  • Med en liten bøyning i albuene, løft manualene til albuene når skulderhøyde.
  • Med kontroll senker du manualene ned til startposisjonen.
  • Unngå å svinge armene under denne øvelsen og trekk sammen kjernen din for å holde vektene stabilisert. Dette vil bidra til å isolere skuldrene.

Høyt trekk til ekstern rotasjon

  • Sett en treningsbenk i 45 graders vinkel.
  • Legg deg på magen på treningsbenken, og len brystet og midtseksjonen benkryggen. Sett føttene i gulvet på sidene av setet.
  • Hold to små vektplater (prøv 1-2 kg), hengende rett ned mot underlaget på sidene av benken.
  • Løft overarmene opp, albuer bøyd, og før platene opp i brysthøyde.
  • Hold albuene på plass, løft underarmene til de strekkes ut.
  • Uten å bevege albuen, ta vektene tilbake til brysthøyde.
  • Til slutt senker du vektene ned igjen til armene dine er helt utstrakt.

Arnold Press

  • Sett deg på kanten av en treningsbenk med en manual i hver hånd.
  • Hold albuene nær sidene, ta vektene opp til omtrent hakenivå foran kroppen din, håndflatene vendende mot deg.
  • Rotere vektene slik at håndflatene vender bort fra kroppen din. Trykk samtidig vektene opp og over skuldrene.
  • Ta albuene ned igjen, rotere håndflatene tilbake for å møte deg og gå tilbake til startposisjonen.

YTM

  • Justere en treningsbenk til 45-graders vinkel. Vend mot baksiden av benken, og lene brystet og overkroppen mot den. Plassere føttene på underlaget på sidene av setet.
  • Hold et par lette plater (1-2 kg) utvidet mot underlaget, på linje med skuldrene.
  • Hold albuene rette, løft vektene til de er over hodet og litt ut til sidene, og danner en Y-form.
  • Ta deretter platene opp i skulderhøyde med rette armer og danner en T.
  • Derfra, ta vektene ned mot siden din, men stopp dem når de når en 45-graders vinkel fra kroppen din, og hold rette armer. Det vil ligne bokstaven M.

Relaterte artikler:

Hvorfor trene skuldre

Trene skuldre hjemme

Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB
Annonse fra X-LIFE