Hvordan trene med strikk


KLOKKESALG!

GJØR ET KUPP PÅ KLOKKER!



OUTLET

40-80% PÅ EN

MENGDE VARER!


Å trene med strikk kan være effektiv trening enten du er nybegynner eller er mer erfaren. Lær mer om hvordan du kan trene effektivt med strikk.

Fungerer strikk for å bygge muskler?

Trening med strikk fungerer som motstand på musklene dine. Dette øker tiden musklene dine bruker under spenning, som er en av de nødvendige variablene for muskelstyrking og vekst. Fordi trening med strikk tvinger musklene dine til å trekke seg sammen i lengre perioder, øker strikken utmattelsen til muskelvevet, som kroppen din deretter reparerer, og gjør musklene sterkere. Trening med strik kan også gi litt variasjon til mer tradisjonell styrketrening, og å utfordre musklene dine på nye måter kan bidra til å holde dem i vekst.

Kan du gå ned i vekt med å trene med strikk?

Fordi de kan hjelpe deg med å bygge muskelmasse, er trening med strikk også et godt verktøy for vekttap. Styrketrening forbedrer kroppssammensetningen, og øker forholdet mellom muskelmasse og fett. Som et resultat øker stoffskiftet og du forbrenner, også ved hverdagslige aktiviteter. Styrketrening – enten det er med strikk, manualer eller egen kroppsvekt – kan være spesielt gunstig for å holde ut visceralt fett, det dype magefettet som omgir organene dine og truer hjertehelsen.

Hva du skal se etter når du velger strikk

Det er en rekke strikkstørrelser og motstandsnivåer du kan velge mellom, og de er alle enkle å kjøpe online. Den beste strikken for deg vil variere avhengig av øvelsene du utfører og ditt nåværende formnivå. Når det gjelder størrelse, er det lurt å ha flere velge med, som gir deg variert motstand. Hvis du er en som elsker å gjøre øvre kroppsøvelser, kan du også velge en strikk med håndtak.

Å velge det beste motstandsnivået avhenger av ditt nåværende formnivå og treningsmål. Merker fargekoder vanligvis strikkene sine, avhengig av hvor mye motstand hver strikk gir.

Press over hodet

  • Stå med føttene omtrent fra hverandre.
  • Slyng en langt strekk under føttene, og hold den andre enden i begge hender.
  • Ta hendene opp til skuldrene.
  • På innpust presser du strikken rett over hodet, og engasjerer kjernen.
  • Senk ryggen ned til skuldernivå og gjenta.

Trekk fra hverandre

  • Stå med føttene i skulderbredde fra hverandre.
  • Hold den ene enden av strikken i hver hånd.
  • Med håndflatene vendt ned, trekk strikken fra hverandre og til sidene av kroppen din på brystnivå, og hold kjernen engasjert.
  • Ta hendene sammen igjen, og slipp opp motstanden strikken gir.

Oppreist roing

Plassere strikken under føttene og stå med føttene litt bredere enn skulderbredden fra hverandre.
Hold den andre enden av strikken i begge hender, og løft albuene mot taket mens du har hendene nær kroppen.
Med brede albuer, løft til albuene er litt over skulderhøyde.
Senk langsomt ned og gjenta.

Sittende triceps-utvidelse

Sett deg på underlaget, strekk bena, og ha strikken rundt føttene. Den andre siden av strikken skal være bak deg slik at du er inne i sirkelen.
Len deg litt fremover, engasjere kjernen, og ta tak i sidene av strikken.
Med håndflatene vendt mot kroppen og albuene på linje med skuldrene, strekker du hendene tilbake og retter albuene.
Pause og engasjere tricepsene dine et øyeblikk.
Senk langsomt tilbake til start og gjenta.

Relaterte artikler:

Trene med strikk hjemme

Core trening med strikk

Om forfatteren

Spurt Av Spurt
40% PÅ GARMIN

GJØR ET KUPP

PÅ SPORTSKLOKKER!