Hvordan trene med SpurtBeat

H

Hvordan trene med SpurtBeat. Lær mer om hvordan du kan bruke SpurtBeat pulssonekalkulator for raskt og effektivt beregne med hvilken puls du skal trene innenfor de forskjellige pulssonene.

Legg inn alder og klikk fortløpende på de forskjellige sonene for å finne ut med hvilken puls du skal trene.

SpurtBeat

Beregne med hvilken puls du kan trene

Treningskalkulatoren lar deg enkelt estimere med hvilken puls du skal trene når du trener med lav, moderat eller hard intensitet. Oversikten nedenfor viser en utregning av pulssoner for en person på 31 år.

  • Maksimal intensitet: Sone 5: 171-190 (90-100 prosent av makspuls)
  • Hard intensitet: Sone 4: 152-171(80-90 prosent av makspuls)
  • Moderat intensitet: Sone 3: 133-152(70-80 prosent av makspuls)
  • Lav intensitet: Sone 2: 114-133 (60-70 prosent av makspuls)
  • Svært lav intensitet: Sone 1: 95-100 (50-60 prosent av makspuls)

Oversikten viser med hvilken puls du kan trene hvis du er 30 år, og du må justere sonene, slik at de er i samsvar med din alder.

Relaterte artikler:

Beregne pulssoner med SpurtBeat

Hvordan trene med SpurtCoach

Forfatter

Legg inn kommentar

Spurt.no er et nettsted der du finner det aller meste av artikler om løping og trening. Du finner også artikler om motivasjon, og en rekke kalkulatorer du kan bruke når du trener.

Terje Lien

Terje Lien deler av sine erfaringer med løping og trening.

Har du spørsmål? Ta kontakt med oss! info@spurt.no

Siste innlegg