Hvordan trene utfall
Hvordan trene utfall
14. januar 2019
Trening i 15 minutt
Trening i 15 minutt
14. januar 2019

Hvordan trene magemuskler

Hvordan trene magemuskler. Lær mer om hvilke øvelser du kan gjennomføre for å trene magemuskulatur.

Trene magemuskulatur

Håndstående kneløft

Stå i samme posisjon som når du tar armhevninger med strak rygg, med rumpa på linje med strake bein. Gjennomføre øvelsen på glatt underlag eller med ullsokker. Eventuelt plassere føttene på et håndkle på glatt underlag. Trekk magen inn under hele øvelsen, og ikke heng i rygg eller hofte. Dra knærne fremover helt til de er fremme ved albuene. Skyv deretter beina tilbake til utgangspunktet for øvelsen.

Håndstående skrå kneløft

Stå i samme posisjon som når du tar armhevninger med strak rygg, med rumpa på linje med strake bein. Gjennomføre øvelsen på glatt underlag eller med ullsokker. Eventuelt plassere føttene på et håndkle på glatt underlag. Trekk magen inn under hele øvelsen, og ikke heng i rygg eller hofte. Dra knærne fremover inntil venstre kne er fremme ved høyre albue. Skyv beina tilbake igjen til utgangspunktet. Skyv deretter høyre kne mot venstre albue.

Omvendt situps

Ta utgangspunkt i en posisjon som er sittende, med krum rygg og inntrukket mage. Start øvelsen med å rulle ryggen sakte ned i gulvet helt til skulderbladene er i gulvet, hele tiden mens magen er inntrukket. Bevege deg samme vei tilbake, men raskere, inntil du er tilbake til utgangspunktet. Start neste repetisjon.

Diagonal arm- og beinløft

Ligg på ryggen med en arm over hodet, langs gulvet, og press nedre del av ryggen i gulvet. Løft samtidig motsatt arm og bein. Strak arm og strakt bein løftes raskt opp slik at hånd og fot møtes. Returnere arm og bein raskt ned mot gulvet. Ny repetisjon før arm og bein treffer gulvet.

Relaterte artikler:

Hvordan trene utfall

Knebøy for løpere

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *