Hvordan trene mage

0
83
Hvordan trene mage
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


Enten du tar sikte på å nå dine treningsmål eller bare vil se bra ut i badedrakten, er det viktig å styrke magemuskulaturen. Lær hvordan!

Å få en six-pack krever dedikasjon og hardt arbeid, men du trenger ikke å gå på treningsstudioet syv dager i uken eller bli en profesjonell kroppsbygger for å gjøre det. I stedet kan noen modifikasjoner i kostholdet og livsstilen din være nok til å gi gode, langvarige resultater.

Her er 8 enkle måter å oppnå six-pack raskt og trygt.

Mer aerob trening

Studier viser at kondisjonstrening kan redusere magefett, noe som kan hjelpe deg med å få mer markerte magemuskler. En studie fant at jo mer kardio folk gjennomførte, jo mer magefett mistet de.

Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


Trene magemuskler

Å trene musklene rundt magen kan bidra til å øke muskelmassen for å oppnå six-pack. Kombinere mageøvelser med et sunt kosthold og kardio for å optimalisere resultatene.

Øke proteininntaket

Protein kan bidra til å redusere kaloriinntaket, samt redusere kroppsvekt og fett. Det kan også bidra til å reparere og gjenoppbygge muskelvev og bevare muskelmasse under vekttap.

Prøv Høyintensitet intervalltrening (HIIT)

Intervall trening med høy intensitet kan bidra til å øke fettforbrenningen, og kan være spesielt nyttig for å redusere magefett og oppnå six-pack.

Hold deg hydrert

Studier viser vann midlertidig kan øke stoffskiftet, redusere appetitten og øke vekttap for å hjelpe deg med å redusere magefett.

Slutt å spise bearbeidet mat

Behandlede matvarer inneholder mye kalorier, karbohydrater, fett og natrium. Disse matvarene krever mindre energi å fordøye og mangler også viktige næringsstoffer som protein og fiber som kan hjelpe til med vekttap.

Kutt ned på raffinerte karbohydrater

Raffinerte karbohydrater inneholder lite næringsstoffer og kan øke sulten. Et høyt inntak av raffinert korn har vært knyttet til økt magefett.

Fyll på med fiber

Å spise fiber kan bidra til at du føler deg mett og kan beskytte mot vektøkning og fettakkumulering.

Relaterte artikler:

Mageøvelser med strikk

Mageøvelser hjemme

Annonse fra MILRAB