20-50% RABATT!


OKTOBER DEALS!

OPPTIL 50%

PÅ ALT AV BRILLER, SKO, SEKKER OG TURFAVORITTER!

*FÅ 10% RABATTKODE!

Hvordan trene for å klare pull ups

Som for all annen trening, er riktig teknikk helt avgjørende når du skal gjennomføre pull ups. Lær hvordan du skal trene for å klare pull ups!

Hvordan trene for å klare pull ups

Det er viktig å trene pull ups riktig, både for å unngå skader, men også for å gjennomføre pullups mest mulig effektivt. Bare når gjennomfører hele bevegelsen i pull ups riktig, vil du oppnå det du ønsker; En muskuløs rygg med store biceps.

  • Hold hodet i frontposisjon og rett blikket fremover når du gjennomføre pullups. På den måten vil belastningen være på ryggmusklene, og du unngår krampe. Dette garanterer en komfortabel treningsøkt med pullups, uten nakkesmerter.
  • Det er spesielt viktig når du starter med pullups, at du har et grep som ikke er videre enn skulderpartiet ditt. På den måten vil belastningen være direkte på ryggmusklene. Er grepet for vidt, vil bevegelsen ikke være korrekt, noe som kan føre til overbelastning og skader på annen muskulatur.

For å variere belastningen på forskjellige muskelgrupper. Jo bredere grep, vil du trene mer av ryggmuskulaturen. Jo smalere grep, vil treningen gå mer i dybden på ryggmusklene. Det er også viktig å vite at underarms pullup og hammergrepet vil gi overarmene mer å jobbe med enn når du tar overarmsgrepet.

  • Smalt underhåndsgrep
  • Underhåndsgrep i skulderbredde
  • Bredt underhåndsgrep
  • Smalt overhåndsgrep
  • Overhåndsgrep i skulderbredde
  • Bredt overhåndsgrep
  • Hammergrep i skulderbredde

Relaterte artikler:

Trene pullups hver dag

Styrkeøvelser med pullups

Om forfatteren

Legg inn kommentar

Nytt sosialt nettverk for skilte og single foreldre


INNSPURT!

20-50% RABATT!

INNSPURT!

OKTOBER

DEALS!

OPPTIL 50%

PÅ ALT AV BRILLER, SKO, SEKKER OG TURFAVORITTER!

*FÅ 15% MED RABATTKODE

20-50% RABATT!

20-50% RABATT!