Hvordan trene armer


KLOKKESALG!

GJØR ET KUPP PÅ KLOKKER!



OUTLET

40-80% PÅ EN

MENGDE VARER!


Lær mer om hvordan du kan trene armer hjemme med manualer og kroppen som belastning.

Biceps curls med manualer

Biceps curls er en øvelse du kan gjøre med en manualer for å styrke biceps-muskelen foran på overarmen.

  • Stå rett opp med føttene omtrent i skulderbredde fra hverandre og knærne litt bøyde. Hold manualene med håndflaten vendt oppover. Curle vekten sakte opp ved å bøye albuen, og hold albuen nær kroppen.
  • Senk deretter vekten sakte til startposisjonen. Du vil føle spenning i musklene foran på overarmen. Gjenta. For best resultat, ikke sving armen eller albuen. Hold håndleddet rett og stivt.
  • For en kjerne- og stabilitetsutfordring, arbeid begge biceps samtidig ved å veksle armer under øvelsen.

Brystpress

Brystpressen er en øvelse du kan gjøre med manualer for å styrke brystmuskulaturen foran på brystet, noen av skuldermuskulaturen og triceps-muskulaturen på baksiden av overarmene.

  • Legg deg på ryggen med knærne bøyd og en manual i hver hånd. Hold overarmene vinkelrett på kroppen din og hold underarmene vinkelrett på gulvet. Trykk sakte vekten oppover til albuene er nesten rette. Vær forsiktig så du ikke låser albuene i rett stilling.
  • Du vil føle spenning over øvre bryst. Gå sakte tilbake til startposisjonen, og pass på at du ikke slipper albuene under benken. Gjenta.
  • Selv om brystpressen vanligvis gjøres liggende på en vektbenk, kan du også gjøre den liggende på gulvet.

Armhevninger

Vekttrening kan også inkludere øvelser som bruker din egen kroppsvekt som motstand. Pushups styrker for eksempel brystmuskulaturen foran på brystet, skuldermuskulaturen og triceps-muskulaturen bak på overarmene.

  • Plassere deg på hendene og føttene med øynene mot gulvet. Plassere hendene litt mer enn skulderbredde fra hverandre, og føttene komfortabelt fra hverandre. Bøy albuene sakte og senk brystet til haken når bakken.
  • Du vil føle spenning i musklene i ryggen, magen og overarmene. Gå så sakte tilbake til startposisjonen. Gjenta.
  • Hvis en pushup er vanskelig for deg å gjøre, kan du prøve en modifisert pushup. I denne øvelsen, utfør en pushup mens du har knærne på bakken.
  • Når du gjør pushups, vær forsiktig så du ikke lar ryggen eller hoftene synke ned eller bue opp. Hold bevegelsene jevne og kontrollerte.

Relaterte artikler:

Styrketrening armer

Trene armer med vekter

Om forfatteren

Spurt Av Spurt
40% PÅ GARMIN

GJØR ET KUPP

PÅ SPORTSKLOKKER!