Beregne splittid for 10 km under 60 min
Beregne splittid for 10 km under 60 min
9. februar 2019
Hvordan trene best mulig
Hvordan trene best mulig
10. februar 2019

Hvordan trene alene

Hvordan trene alene. For mange kan løping være ensomt. Lær mer om hva du kan gjøre for å gjøre løpingen mer lystbetont, og motivere deg for å trene alene.

Hvordan greie å trene alene

For mange er det ikke et alternativ å trene sammen med andre. Det kan være at de ikke har noen å trene sammen med eller at nivåforskjeller gjør det vanskelig å trene sammen med andre. Å komme seg ut for å trene alene kan for mange være vanskelig å motivere seg for. Men det finnes håp. Med relativt enkle grep kan du komme deg ut for å trene alene, hver dag du måtte ønske det!

Planlegge når og hvordan du skal trene løping

Å planlegge når og hva du skal trene av løping, kan gjøre det enklere å komme seg ut for å trene alene. Sett deg mål med treningen. Har du en plan kan det være vanskeligere å droppe det du har planlagt. Ha en helt konkret plan for hva du skal gjøre, og at det du skal trene er gjennomførbart. Tidsbestemme også når du skal ut og løpe, og sørg for at du har satt av nok tid til treningen du skal gjennomføre.

Hvordan trene alene med musikk

For mange kan det være lettere å trene alene mens de hører på musikk når de løper. Finn din favorittmusikk og ha den på øret mens du løper. For mange kan musikken være en hjelp for å presse litt ekstra.

Hvordan trene alene i 10 minutter

Sliter du med å komme deg ut på en treningsøkt? Bestemme deg for å løpe eller jogge i 10 minutter. Hvis du ikke vil løpe mer etter at du har gått 10 minutter, helt greit. Hvis du føler for å trene enda mer, så gjør du det. Å bestemme seg for å trene i 10 minutter kan ha en god psykologisk effekt. 10 minutter er ikke lenge, og det kan være mye lettere å komme seg ut å trene alene over et såpass kort tidsrom. Dette kan være en effektiv måte å skape kontinuitet i treningen. Du får i alle fall trent i 10 minutter, og det er kjempebra!

Tenk igjennom hva du skal gjøre resten av dagen

Når du trener alene i fred og ro, kan du tenke igjennom hva du skal gjøre resten av dagen. Å trene alene kan være inspirerende, og du kan også få nye ideer når du er ute og løper i fred og ro. Å trene alene kan også gi deg tid til å finne løsninger på utfordringer du har i hverdagen.

Hvordan trene alene

Når du først har blitt bitt av løpebasillen, er det ikke lenger et spørsmål om du hvordan du skal greie å trene alene eller ikke. Faktisk kan det være at du heller vil trene alene, enn å trene sammen med andre. Har du mulighet til det, kan du trene løping sammen med andre når du skal gjennomføre hardere treningsøkter. Det kan gjøre treningen lettere. Men heller ikke det vil være noe problem å gjennomføre når du først har fått en lidenskap for løping. Hvordan trene alene handler mye om å utvikle en indre motivasjonen for løpingen, og det kan du gjøre over tid. Vær tålmodig og ta et løpesteg av gangen, så er også du på vei til å bli en pasjonert løper.

Relaterte artikler:

Hvordan like å trene

Første dag med trening

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *