Hvordan spise mer bær

0
73
Hvordan spise mer bær

Sist oppdatert

Er du trøtt og slapp og mangler energi? Da kan det være at næringsrike bær, proppfulle med antioksidanter, kan gi deg energien tilbake. Lær mer om hva du skal gjøre for å spise mer bær!

Bær er stappfulle av viktige næringsstoffer og antioksidanter

Bær vil gi deg det energiløftet du trenger i hverdagen, og gi deg viktige vitaminer, fiber og antioksidanter som kan holde deg frisk og opplagt. Her er 8 måter som kan gjøre det enklere for deg å spise mer bær.

Bær til frokost

Ha bær som topping når du spiser havregrøt eller sunne frokostblanding. Det vil gi deg en pangstart på dagen!

Lag isbiter med bær

Å lage isbiter med blåbær eller andre søte bær, vil garantert appellere til barn. Isbiter med bær kan være et naturlig søtningsmiddel når du skal kjøle ned vannet en varm sommerdag.

Smoothies etter treningsøkta

Lag smakfulle og sunne smoothies der du blander friske og frosne bær. Perfekt etter treningsøkta.

Frukt som mellommåltid eller snacks

Er du sulten mellom måltidene? Spis frukt i stedet for å putte annen usunn snacks.

Frukt i salater

Bland frukt sammen med Ruccula, spinat eller salatblandinger, for å ha en deilig søtsmak på salaten.

Sorbet

Frys ned smoothien du hadde igjen, for å lage en sorbet. Et godt og sunt alternativ til iskrem!

Desserter

Dropp de klassiske sukkerbombene til desserten. Hva med å ha fruktfat eller oppkuttet frukt i stedet?

Frukt i kaker

Bruk mer frukt i kaker. Frukt kan fungere godt som naturlig søtning i kaker, og erstatte usunt, hvitt sukker.

Relaterte artikler:

Bær med mest antioksidanter