Hvordan slanke seg

0
57
Hvordan slanke seg
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

5 999,-

9 999,-

HELKROPPSTRENING HJEMME MED SCHWINN AIRDYNE AD2!

40% RABATT!

Å opprettholde en sunn vekt kan være en utfordring, men fordelene er enorme. Lær mer om hvordan du kan slanke deg på en naturlig måte.

Fordeler med tanke på å føle deg bedre med deg selv, ha mer energi og å kunne gjøre alle de små tingene, blir gradvis tatt bort fra deg når pila på vekta peker oppover.

Hvordan slanke seg?

Krasjdietter kommer og går, og lar deg ofte legge på enda mer vekt enn da du begynte. Tenk i stedet på de små endringene du kan gjøre hver dag, som ikke bare vil hjelpe deg med å kontrollere vekten din, men også være sunnere slik at du kan få mest mulig ut av livet. Det er lettere hvis du har litt støtte, så få familie og venner om bord. Du kan til og med inspirere dem til å gjør det samme.

Hvordan går jeg ned i vekt?

Du har sikkert hørt den grunnleggende formelen for å håndtere vekt før. Det handler om å balansere energien (kalorier) du bruker gjennom mat og drikke, med energien du forbrenner av ved å holde kroppen i live og være fysisk aktiv. For å gå ned i vekt, bruker du mindre energi enn du forbrenner.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

30% PÅ ALT

FRA NORDIC!


De viktigste måtene å gjøre dette på er å:

  • Velge sunnere mat
  • Spise litt mindre av det meste (bortsett fra ikke-stivelsesholdige grønnsaker og frukt)
  • Trene mer

Her er noen enkle tips om vekttap som hjelper deg i gang:

  • Hvis du stort sett spiser mat fra de sunne matvaregruppene, kan du redusere kaloriinntaket.
  • Spis sakte, og nyt maten din i stedet for å være besatt av kalorier og næringsstoffer.
  • Å bruke hendene kan være en enkel måte å se hvor mye mat du bør spise.
  • Bruk subtile strategier som å bruke mindre middagstallerkener, og å sette deg ved bordet for å spise.
  • Gjør aktivitet til en del av dagen. Målet er å gjennomføre en form for fysisk trening de fleste dager. Husk at trening kan deles opp i korte økter gjennom hele dagen. All aktivitet teller!
  • Ikke fall for dietter, quick fixes eller «mirakelkurer». De fungerer ikke på lang sikt. Hvis det høres for godt ut til å være sant, er sjansen stor for at det er nettopp det.
  • Fyll på ikke-stivelsesholdige grønnsaker.
  • Kutt ut alkohol
  • Spis mindre eller aller helst kutt ut snacks og sukkerholdige drikke og søtsaker.
  • Spis oppmerksomt, slik at du virkelig kan glede deg over maten du spiser. Når du spiser oppmerksomt, er det mindre sannsynlig at du overspiser.
  • Spis regelmessige måltider med riktig mengde mat, så du føler deg fornøyd, ikke stappmett.

Relaterte artikler:

Ned i vekt raskt

Spis deg slank

Annonse fra X-LIFE