Hvordan like å trene

H

Hvordan like å trene. Lær mer om hvordan du kan bli en som liker å trene, selv om du kanskje mener selv du misliker trening.

Hvordan du skal like å trene

Det å like å trene blir litt som at du prøver en ny og kanskje litt uvant matrett. I begynnelsen liker du det ikke noe særlig, men etter hvert vil du elske det. Du må gi trening ikke bare en sjanse, men flere sjanser, og på sikt vil du kanskje oppdage trening for hva det virkelig er, og gjøre treningen til en del av din livsstil.

I denne artikkelen vil du få tips og lære mer om hvordan du kan bli en som liker å trene, selv om du kanskje nå har en motvilje for det, i en eller annen grad.

Hvorfor noen kan motforestillinger mot trening

Motforestillinger rettet mot trening har ofte sine røtter i dårlige opplevelser knyttet opp mot trening. Det kan være at du har trent alt for hardt eller trent noe du egentlig ikke har lyst til å trene. Det kan være at du synes trening er alt for slitsomt, at du er tung eller av andre grunner har motforestillinger mot trening. Uansett hva dine motforestillinger, kan du snu det, og du kan gjøre det med relativt enkle grep.

Hva du kan gjøre for at du skal like å trene

Hvordan like å trene handler for det meste om å trene noe du synes er lystbetont og gøy. Men ikke vær for rask. Det kan være at du hater en treningsform nå, men det kan være det er akkurat den treningen du skal begynne med. Derfor bør du prøve ut forskjellig former for trening, og du må teste det ut for en periode. Du må være tålmodig å prøve ut det du skal trene over en periode. Husk at hvis du er i dårlig form, vil det meste av det du prøver ut som trening være tungt, men etter hvert vil det gå lettere og lettere, og da kan det hende at du virkelig oppdager treningen for hva den virkelig er. Spørsmålet er ikke lenger hvordan du skal like å trene, men at du gjør du fordi du har en indre motivasjon og lyst til å trene.

Hvordan like å trene

Treningen du skal gjennomføre skal være lystbetont, men den første tiden du trener, trenger den ikke være det. Du må være tålmodig å gi det litt tid, så vil formstigningen du opplever garantert gi deg lyst til å trene mer. Ikke trene hardere enn at du hele tiden har kontroll på treningen og ikke tar deg helt ut. Ha en gradvis økning i treningsmengde over tid.

Relaterte artikler:

Hvordan bli glad i å løpe

Motivasjon for å begynne å trene

Forfatter

Legg inn kommentar

Spurt Av Spurt

Spurt.no er et nettsted der du finner det aller meste av artikler om løping og trening. Du finner også artikler om motivasjon, og en rekke kalkulatorer du kan bruke når du trener.

Terje Lien

Terje Lien deler av sine erfaringer med løping og trening.

Har du spørsmål? Ta kontakt med oss! info@spurt.no

Siste innlegg