Hvordan kutte ut sukker

0
23
Hvordan kutte ut sukker
Foto: Jordane Mathieu - Unsplash.com
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra MILRAB

Er du glad i alt som er søtt? De fleste kan av og til unne seg noen søtsaker, men jo mer sukker vi spiser, jo mer vil vi ha av det. Lær hvordan du enkelt kan kutte ut eller redusere sukkerinntaket.

Den gode nyheten er at folk kan bryte sukkeravhengigheten på 10 dager. Lær hvordan.

Sukker. Vi elsker det kanskje, men det elsker oss ikke tilbake. Sukker er dårlig for helsen vår – og for helsen. Nyere forskning har også funnet ut at sukker avhengighetsskapende.

Voksne spiser omtrent 22 ts sukker om dagen. Du bør imidlertid begrense sukker til 5 ts. per dag (kvinner) og 9 ts. per dag (menn). Barn spiser enda mer sukker; 34 ts. per dag. Barn bør ikke konsumere mer enn 4 ts. en dag. Dette bør være en tankevekker for de aller fleste.

Artikkelen fortsetter etter annonsen fra MILRAB

SOMMERSALG!

200+ TILBUD!

Kutt sukker ut av kostholdet ditt, og du kan også redusere:

  • Sure oppstøt
  • Irritabel tarm
  • Utmattelse
  • Migrene
  • Angst og stress
  • Leddsmerter
  • Utslett

Gjør dette i 10 dager for en rask, virkningsfull avgiftning

Ta avgjørelsen

Forplikt deg til denne 10-dagers detox kuren. Disse endringene vil tilbakestille hjernen og kroppen din.

Kutt ut sukker nå

Kutt ut alle former for sukker, som hvitt mel, kunstige søtningsmidler, hydrogenerte fettstoffer, MSG og sukkerholdig, bearbeidet mat.

Kutt ut flytende kalorier

Ingen søtet te og kaffe, og ingen annen juice enn grønn grønnsaksjuice.

Tilsett protein til hvert måltid

Inkludere egg, nøtter, frø, fisk, kylling eller kjøtt fra gressmatede dyr.

Spis de riktige karbohydratene

Bare ikke-stivelsesholdige grønnsaker, som asparges, grønne bønner, sopp, løk, courgette, tomater, fennikel, aubergine, paprika.

Inkluder sunt fett til hvert måltid

Velg nøtter og frø, avokado og fisk, som tilbyr omega-3 fettsyrer.

Håndtere stressnivået

Når du er stresset, skyter kortisolen opp. Dette vil drive opp sulten din og kan gi deg sukkercravings.

Kutt ut gluten og meieriprodukter

Det er ikke lett, men etter to eller tre dager uten gluten og meieriprodukter, vil du ha mer energi og færre cravings.

Søvn

Hvis du får mindre enn 7 timer søvn, kan det få deg til å spise mer kalorier.

Ta kontroll på søtsuget

Du kan bryte avhengigheten av sukker. Å gjennomføre en slik detox betyr ikke at du aldri mer skal spise søtsaker, men det gir deg kontroll over søtsuget ditt – og viktigst av alt; Helsen din.

Relaterte artikler:

Hvor kommer sukker fra

Trøtt av sukker

Annonse fra MILRAB

TACTICAL WEEK!

OPPTIL 40% RABATT!