20-50% RABATT!



OPPTIL 50%

PÅ ALT AV BRILLER, SKO, SEKKER OG TURFAVORITTER!

HØSTKUPP!

Hvordan klare push-ups

Bygg muskulaturen i skuldrene og brystet med push-ups. Lær mer om hvordan du skal klare en grunnleggende push-ups.

Det riktige oppsettet for en standard push-up er å plassere hendene skulderbredde fra hverandre, eller litt bredere. Når du bøyer albuene og senker deg mot bakken, bør albuene være i omtrent 45 graders vinkel mot kroppen din. Mens armene ut i en 45-graders vinkel betraktes som en standard push-up-form, kan den vinkelen som er mest behagelig for deg være litt annerledes, så det er greit å justere – å holde armene litt nærmere kroppen din eller bringe dem ut litt bredere – basert på hvordan skuldrene og armene dine føles. Det er vanskelig å vite nøyaktig hvor de trenger å være, fordi det avhenger av forskjellige faktorer som skuldermobilitet og hvor du er sterkest. Så bruk 45 grader som utgangspunkt, men sørg for å lytte til kroppen din.

TRINN:

  • Gå ned på alle fire, legg hendene litt bredere enn skuldrene.
  • Rett ut armer og ben.
  • Senk kroppen til brystet nesten berører gulvet.
  • Pause, og skyv deg selv opp igjen.
  • Gjenta.

Relaterte artikler:

Hvorfor trene push-ups

Hvilke muskler trenes ved push ups

Om forfatteren

Nytt sosialt nettverk for skilte og single foreldre


INNSPURT!

Av Spurt

HØSTKUPP!

20-50% RABATT!

OPPTIL 70%

RABATT!

HØSTKUPP!

20-50% RABATT!

INNSPURT!

20-50% RABATT!