Hvordan gå ned i vekt uten trening

H

Hvordan gå ned i vekt uten trening. Hvordan gå ned i vekt uten trening. Er målet ditt å gå ned i vekt, kan det kanskje være forlokkende å greie det uten trening.

Ned i vekt uten trening

For mange kan terskelen for å begynne å trene for å gå ned i vekt være høy, og tanken om å gå ned i vekt uten trening kan være forlokkende. Regnestykket som bestemmer om du vil gå ned i vekt eller ikke er enkelt; Får du i deg mer kalorier enn du forbrenner, vil du mest sannsynlig gå opp, mens det motsatte er tilfelle hvis du spiser mindre kalorier enn du forbrenner. Så, ja, det er fullt mulig å gå ned i vekt uten trening, men hvordan greie å opprettholde ønsket vekt?

I denne artikkelen vil du lære mer om hvordan gå ned i vekt uten trening og hvordan du kan trene på en måte som gjør at du opprettholde ønsket vekt.

Måter du kan gå ned i vekt uten trening

Som vi var inne innledningsvis, kan du nå målet ditt med vektreduksjon ved å få i deg mindre kalorier enn du forbrenner. Kutter du drastisk ned på antall kalorier, øker det sannsynligheten for at du sprekker, fordi du antakelig være sulten store deler av døgnet. Hvis du derimot reduserer kaloriinntaket noe, kan det på sikt gjøre det enklere å gå ned i vekt. Den beste måten å gå ned i vekt uten trening er antakelig å legge om til et sunnere kosthold. Et sunt og balansert kosthold vil kanskje være mer kalorifattig, og gjøre at du kan spise deg mett uten du av den grunn får i deg for mye kalorier.

Å trene vil uansett gjøre det enklere for deg å gå ned i vekt

Hvis du synes det er utfordrende å komme i gang med trening for å gå ned i vekt, vil det antakelig være veldig mye vanskeligere å gå ned i vekt uten trening. Å legge om kostholdsvaner kan være krevende for mange. Da bør du heller fokusere på hvordan du skal greie å motivere deg for trening, og hva du kan gjøre for å opprettholde treningen på sikt.

Hvordan motivere seg for trening

Det finnes grep du kan ta som gjør trening til en motiverende og lystbetont aktivitet. Det første du bør gjøre er å sette deg et mål, og legge en plan for å nå dette målet. Å ha et mål å jobbe mot vil motivere deg og gjøre det enklere å forplikte seg til trening for å nå målet. Videre er det viktig at du tar utgangspunkt i eget formnivå, og ikke det du tror du må trene. Alt for mange nybegynnere går på en smell fordi de trener for mye, for hardt, for raskt. Det kan være en sikker vei mot å slutte å trene. Ved å ta utgangspunkt i eget formnivå trener du hele tiden på en kontrollert måte, med en intensitet som passer deg. Du bør også variere treningen, slik at du gjør treningen mer lystbetont.

Hvordan gå ned i vekt uten trening

Å gå ned i vekt uten trening er fullt mulig, men sannsynligheten for at du ikke greier å opprettholde vekten er stor. Trener du regelmessig vil dette være mye enklere å kontrollere, og du kan også spise det du spiste før du begynte å trene, bare du ikke spiser mye mer.

Relaterte artikler:

Effektiv trening for å gå ned i vekt

Ned i vekt med trening

Forfatter

Legg inn kommentar

Spurt Av Spurt

Spurt.no er et nettsted der du finner det aller meste av artikler om løping og trening. Du finner også artikler om motivasjon, og en rekke kalkulatorer du kan bruke når du trener.

Terje Lien

Terje Lien deler av sine erfaringer med løping og trening.

Har du spørsmål? Ta kontakt med oss! info@spurt.no

Siste innlegg