Hvordan gå ned i vekt uten å trene

0
286
Hvordan gå ned i vekt uten å trene
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

Det er fullt mulig å gå ned i vekt uten å trene, uten at du trenger å sulte deg med knallharde dietter. Lær hvordan du kan gå ned i vekt uten å trene!

Hvordan gå ned i vekt raskt og effektivt

Mange ønsker å gå ned i vekt, og aller helst raskest mulig. Regnestykket er enkelt; Inntaket av kalorier må være mindre enn uttaket for at du skal gå ned i vekt. Utfordringen med denne tilnærmingen er at rask vektnedgang ofte fører til at du går like raskt opp igjen. Å gå ned i vekt raskt kan også føre til at du slanker muskulaturen din, og det er det siste du ønsker når målet ditt er å gå ned i vekt. For å gå ned i vekt uten å trene blir kostholdet enda viktigere. Du er nødt til å ha et sunt og balansert kosthold som holder deg mett lenge. Hvis du sulter deg selv er det bare et spørsmål om tid før du sprekker, og sannsynligheten er stor for at du overspiser og kanskje går enda mer opp i vekt. En diett for å gå ned i vekt bør være utformet på en måte som gjør at du greier å følge den livet ut, ikke noen uker og måneder. Du må altså tenke langsiktig, og det handler om å endre livsstil med tanke på hva du spiser. Ha som mål å spise mat som metter og færre kalorier. Antakelig må du kutte ut helt enkelte matvarer, men det betyr på ingen måte at du må leve som en asket. Du kan unne deg noen godsaker innimellom. Det handler ikke så mye om hvordan gå ned i vekt fort, men heller at du reduserer kaloriinntaket med noen kalorier hver dag. Å rase ned i vekt vil uansett føre til at du mest sannsynlig går like raskt opp igjen. På sikt vil det gi deg vektreduksjonen du ønsker, og det vil være en mye mer skånsom måte å gå ned i vekt på. Du slipper å gå sulten hver dag, og hele tiden tenke på hva du skal spise.

Diett for å gå ned i vekt

Kostholdet ditt bør være sunt og balansert, og sikre at du får i deg tilstrekkelig med næringsstoffer, vitaminer og mineraler. Hvis målet ditt er å gå ned i vekt uten å trene, vil du ha mindre behov for karbohydrater, og også til en viss grad proteiner. Sunt fett får du i deg gjennom sunne oljer, eksempelvis olivenolje eller rapsolje. Styr unna hardt smør. Trenger du smør på brødskiva? Det kan godt hende at du skal kutte ut det.

Spis rikelig med frukt og grønnsaker, og hold deg til fullkornsprodukter. Spis fullkornbrød, fullkornspasta, villris og poteter, men husk å begrense karbohydratinntaket når du skal gå ned i vekt uten å trene. Proteiner får du i deg gjennom kylling og fisk. Ha sunt pålegg på brødskiva, og kutt ut søtt syltetøy og andre usunne pålegg med masse sukker. Du bør også kutte helt ut sukkerholdige drikker, også juice. Drikk heller vann, te og kaffe. Hold deg til naturell yoghurt i stedet for de søte yoghurtene. Spis en sjokolade innimellom, hvis du er glad i det, men hold deg til mørk sjokolade. Kutt ut potetgull og snacks, da det inneholder usunne fettsyrer.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!


Gå ned i vekt uten å trene

Det kan faktisk være enklere å gå ned i vekt uten å trene enn når du trener, fordi det kan være utfordrende å vite hvor mye du skal spise når du trener. Det betyr ikke at du skal styre unna trening av den grunn. Den beste måten å ha en riktig og stabil kroppsvekt er gjennom trening og et sunt kosthold. Det vil gjøre det mye enklere for deg å opprettholde vekten du ønsker.

Relaterte artikler:

Å gå ned i vekt med løping

Hvordan gå for å gå ned i vekt

Annonse fra X-LIFE