Hvordan gå ned i vekt på en uke

0
25
Hvordan gå ned i vekt på en uke

Å gå ned i vekt holde vekten på ønsket nivå kan være krevende. Lær hva du kan gjøre for å gå ned i vekt gradvis fra dag én, og hvordan greie å opprettholde din idealvekt.

Hvordan gå ned i vekt raskt og effektivt

Å gå ned i vekt raskt og effektivt handler ikke å gå ned 2 kg på tre dager eller 10 kg på 2 uker. Hvis du er ute etter en mirakelkur for hvordan gå ned i vekt fort, vil du antakelig bli skuffet. Knallharde dietter eller helseskadelige pulver og pillekurer kan få deg ned i vekt, ja, men du vil mest sannsynlig gå like fort opp igjen og mer til. Når du går på sultegrensen vil kroppen gå på sparebluss, og forbrenne enda mindre kalorier enn den vanligvis ville gjort, noe som vil gjøre det enda vanskeligere å gå ned i vekt. Hvordan gå ned i vekt raskt og effektivt handler om å skynde seg sakte. Du må være tålmodig og la det ta tiden det tar, og ta grep som å begynne å trene regelmessig og gradvis gå over til en sunnere kosthold. Gjør du det vil du gå ned i vekt fra dag én, og det spiller ingen rolle hvor mye du går ned bare du går ned i vekt.

Treningsprogram for å gå ned i vekt

Det er godt mulig du har trent bra i perioder, før treningslysten avtar og du har kortere og lengre perioder du ikke trener. Ditt første mål med treningen bør være å gjøre trening til en rutine. Du bør sette deg kortsiktige og langsiktige mål med treningen, og sette opp et enkelt og fleksibelt treningsprogram som skal hjelpe det å nå dine mål. Et treningsprogram for å gå ned i vekt vil gjøre det enklere for deg å vite hva du skal trene, hvor mye og med hvilken intensitet. Et treningsprogram vil gjøre det enklere for deg å motivere seg for trening, slikt at du kan trene regelmessig over lang nok tid, slik at trening blir en rutine. Når trening blir en rutine er mye gjort. Da slipper du den kampen det kan være å komme seg ut på hver eneste treningsøkt.

Matplan for å gå ned vekt

Du bør også ha en kostholdsplan for å gå ned i vekt. Sammen med regelmessig trening kan et sunt kosthold bidra til at du når din idealvekt. Spis mye grønnsaker, belgfrukter, frukt og bær, og spis også en håndfull med nøtter hver dag. Foretrekk grove kornprodukter, villris, fullkornspasta og poteter. Kylling, fisk og egg er gode alternativer når du trener og skal ha et sunt kosthold. Styr unna søte drikker, også juice. Sukker er en versting du bør holde deg langt unna. Bare det å kutte ut sukker vil mest sannsynlig få deg ned i vekten du ønsker. Få i deg nok fett, men velg sunt fett som er i fisk og sunne matoljer.

Du vil gå ned i vekt på en uke

Du vil antakelig ikke gå mye ned i vekt på en uke dersom du følger denne planen, men du vil gå ned, og det er hele poenget. Du skal velge en livsstil som du greier å holde gjennom et langt liv, noe knallharde dietter og slankekurer aldri kan. Det er sannheten. Velg trening og et sunt kosthold, og du vil i tillegg til å nå ønsket kroppsvekt også få mer overskudd og bedre kvalitet på livet, pluss alle helsefordeler du får med på kjøpet når du lever sunt.

Relaterte artikler:

Slanking på den enkle måten

Effektiv slanking med trening