Hvordan gå ned i vekt med trening

0
161
Hvordan gå ned i vekt med trening

Hvordan gå ned i vekt med trening. Lær hvordan du kan gå ned i vekt med variert løpetrening med vekslende intensitet.

Gå ned i vekt med trening

Å trene regelmessig kan gjøre det mye enklere for deg, dersom målet ditt er å gå ned i vekt. Løping er en effektiv treningsform, og trener du variert med vekslende intensitet, kan det bidra til økt forbrenning og at du går ned i vekt.

I denne artikkelen vil du lære mer om hvordan du kan gå ned i vekt med trening, og hva du kan gjøre for opprettholde vekten når du har nådd målet ditt.

Hvordan gå ned i vekt med regelmessig trening

Når du starter å trene med en målsetning om å gå ned i vekt, er det viktig at du innarbeider gode rutiner for å trene regelmessig. Regelmessig bidrar til å holde forbrenningen oppe, noe som igjen kan bidra til at du går ned i vekt. Ha fokus på korte, hyppige treningsøkter. Etter hvert, når formen blir bedre, kan du øke lengden på disse øktene.

Hvordan gå ned i vekt med variert trening

Variasjon er viktig når du trener for å gå ned i vekt, både med tanke på din motivasjon for trening og for å opprettholde en høy forbrenning. Variasjon er også viktig for at du skal ha en best mulig formutvikling. Variere med tanke på hva du trener av løping, i hvilket terreng du løper og med hvilken intensitet. Veksle mellom rolig løping, intervalltrening, fartslek og tempotrening. Legg også inn en ukentlig langtur. Rolige langturer vil bidra til økt fettforbrenning, noe som øke dine muligheter for å gå ned i vekt. Trening med høyere intensitet vil øke forbrenningen av kalorier, og kan gjøre at forbrenningen av kalorier er større inntaket. Husk at hovedvekten av treningen du skal gjennomføre skal være med lav intensitet.

Hvordan gå ned i vekt med et balansert kosthold

I tillegg til trening, bør du også fokusere på å ha et sunt og balansert kosthold. Det er ikke slik at du trenger å følge et strengt regime på hva du spiser. I perioder der du trener mye, kan det være at du skal få deg mer karbohydrater, i tillegg til at du får i deg nok proteiner som bidrar til å bygge opp igjen muskulaturen etter trening. Mat med sunne fettsyrer kan være viktig for å forebygge betennelser, og et høyere inntak av grønnsaker kan bidra til at du blir mindre støl etter trening.

Beregne ditt kaloribehov i løpet av en dag

Bruk SpurtBMR for å kalkulere ditt kaloribehov i løpet av en dag. Legg inn alder, kjønn, vekt og aktivitetsnivå, for å få en pekepinn på hvor mange kalorier du trenger i løpet av en dag. Du kan også velge om du vil opprettholde vekt, gå ned i vekt eller øke muskelmasse.

SpurtCalorie

[advanced_iframe id=»iframe1″ name=»iframe1″ width=»100%» height=»550″]https://spurt.no/caloriecalculator[/advanced_iframe]

Hvordan gå ned i vekt med trening

Mange prøver gå ned i vekt uten å trene, og det er fullt mulig. Men å opprettholde vekten gjennom et strengt kostholdsregime på sikt, kan for mange vise seg å være vanskelig. Hvis du trener, i tillegg til å ha et sunt og balansert kosthold, vil det være mye enklere, og øke dine sjanser for at du skal greie å opprettholde vekten du ønsker.

Relaterte artikler:

Ned i vekt med løping

Ned i vekt uten slanking