Hvordan gå ned i vekt med løping

0
36
Hvordan gå ned i vekt med løping

Løping kan være en effektiv måte å gå ned i vekt på. Lær hvordan du kan trene løping for å gå ned i vekt og greie å opprettholde idealvekten din!

Effektivt ned i vekt med løping

Løping kan være en måte du kan trene på for å gå effektivt ned i vekt. For best mulig effekt bør du trene variert med vekslende intensitet. Den beste måten å gå ned i vekt på er å variere intensiteten. Vanligvis vil løpetrening med lavere intensitet øke forbrenningen av fett, mens løping med høyere intensitet kan øke forbrenningen av kalorier.

Løpeprogram for å gå ned i vekt

Å følge et treningsprogram vil gjøre det enklere for deg å vite hva du skal trene av løping, hvor mye, når og med hvilken intensitet. Det vil også være enklere å motivere seg for å løping og trene for å nå et mål når du har et løpeprogram for å gå ned i vekt. Løpeprogrammet bør være enkelt og fleksibelt, slik at du enkelt kan gjøre justeringer underveis.

Intervaller for å gå ned i vekt

Intervaller kan sammen med løping med lavere intensitet, kan være den beste måten å gå ned i vekt. intervalltrening med høyere intensitet vil gi en høyere forbrenning av kalorier, noe som kan gjøre at du enklere kan gå ned i vekt. Når du kombinerer denne treningen med løping med lavere intensitet, vil du også øke fettforbrenningen når du løper.

Hvor ofte bør man jogge for å gå ned i vekt

Å trene løping regelmessig kan bidra til at du har en kontinuerlig høyere forbrenning. Hvor ofte man bør jogge for å gå ned i vekt vil blant annet avhenge av ditt formnivå og hvor mye du har ønske om å trene. Treningsmengden kan ikke være høyere enn at kroppen din til enhver tid greier å restituere mellom hver treningsøkt. For å opprettholde en høyere forbrenning er det ikke nødvendig å jogge hver dag for å gå ned i vekt, fordi du også har god etterforbrenning i etterkant av løpeturen. Å trene annenhver dag med løping kan gi meget god effekt. Da får du trent løping regelmessig, og gir kroppen tid til å restituere i etterkant.

Beste måten å gå ned i vekt

Det er ikke gitt at du vil rase ned i vekt bare du trener løping. Husk at kaloribehovet blir større når du trener løping, sammenlignet med når du ikke trener. Det er derfor viktig at du fokuserer på å ha et sunt og balansert kosthold, i tillegg til å trene løping. Spis mye grønnsaker, belgfrukter, bær og frukt, i tillegg til en håndfull nøtter hver dag. Foretrekke grove kornprodukter fremfor fine, og spis fullkornspasta, villris, og poteter. Kylling, fisk og egg er gode alternativer. Styr unna sukkerholdige drikker, også juice. Dette gir deg absolutt ingen verdi i form av næring. Tvert i mot vil sukker frarøve kroppen for viktige mineraler og vitaminer. Drikk heller vann, kaffe og te.

Relaterte artikler:

Ned i fettprosent med løping

Bli kvitt de ekstra kiloene en gang for alle