Hvordan gå ned i vekt fortest mulig

0
56
Hvordan gå ned i vekt fortest mulig

Lær mer om hvordan du kan gå ned i vekt raskest mulig med trening og et balansert kosthold.

Hvordan gå ned i vekt raskest mulig

Dersom du har som mål å gå ned i vekt fortest mulig, bør du gjøre det ved å kombinere variert, regelmessig trening, kombinert med et sunt og balansert kosthold. Det kan øke sannsynligheten for en varig vektreduksjon. Effektiv trening for å gå ned i vekt raskest mulig kan være løping, der du trener variert med tanke på hva slags løpetrening, og med hvilken intensitet. Veksle mellom å trene løping med lav, moderat og hard intensitet.

Trening for å gå ned i vekt fortest mulig

Ha som mål å øke treningsmengden gradvis fra uke til uke, og la hovedvekten av treningen være med lav intensitet. Vær konsistent med tanke på at du skal trene med den intensiteten du har planlagt. Trening med lav intensitet, og da spesielt lengre treningsøkter, vil øke fettforbrenningen din, og kan med det bidra til at du går fortere ned i vekt. Trening med moderat til hard intensitet bør utgjøre en mindre del av løpetreningen, men er like fullt viktig, fordi dette er trening som øker forbrenningen av kalorier. Trene variert med intervalltrening, tempotrening og fartslek, for å øke forbrenningen din.

Trene regelmessig for å gå ned i vekt fortest mulig

Regelmessig trening kan bidra til at du opprettholder en kontinuerlig, høyere forbrenning av fett og kalorier. Ta utgangspunkt i den totale treningsmengden, og fordele treningen på flere, kortere treningsøkter i løpet av en uke. Når du gjennomfører regelmessig løpetrening med vekslende intensitet, kan det bidra til at du går ned i vekt fortest mulig.

Kosthold for å gå ned i vekt fortest mulig

Hva du spiser vil ha stor betydning for at du skal gå ned i vekt raskest mulig. For at du skal gå ned i vekt må inntaket være mindre enn uttaket av kalorier. Ved å ha et sunt og balansert kosthold, vil det gjøre det enklere for deg å gå ned og ha et varig vekttap. Spis mye, frukt, grønnsaker, grove kornprodukter, magert kjøtt, nøtter, fisk og grov pasta. Styr unna eller redusere drastisk på alle former for søte drikker, også juice. Drikk vann, te og kaffe. Kutt også ut søte yoghurter.

Relaterte artikler:

Balansert kosthold når du trener løping

Kosthold ved hard trening