Hvordan gå ned i vekt fort på en sunn måte

0
23
Hvordan gå ned i vekt fort på en sunn måte

Har du prøvd alt av knallharde dietter og slankekurer for å ned i vekt raskest mulig? Lær hvordan du skal gå ned i vekt fort på en effektiv og sunn måte.

Hvordan gå ned i vekt fortest mulig

Hvordan gå ned i vekt fortest mulig er spørsmålet mange stiller som ønsker å slanke seg. Alle mulige dietter og slankekurer markedsfører nettopp dette; At du skal gå ned i vekt raskt og effektivt. Det disse tilbyderne ikke forteller deg, er at du mest sannsynlig vil gå like raskt opp igjen som du gikk ned, pluss litt ekstra. I tillegg er mange dietter og slankekurer usunne, og kan være direkte helseskadelige. Hvorfor virker ikke disse slankekurene? Svaret er enkelt. Ingen greier eller skal leve på sultegrensen et helt liv, eller leve på pulver eller pillekurer. Dietter og slankekurer er noe unaturlig, noe som mennesker ikke er skapt for. Det mennesker er skapt for, er bevegelse og et sunt og balansert kosthold, der du får i deg det du trenger av makronæringsstoffer, vitaminer og mineraler. Det er denne veien du skal gå for gå ned i vekt p på en sunn måte, og greie å opprettholde den vekten du ønsker. Synes du det er vanskelig å trene regelmessig og spise sunt? Tenk på hvor mye vanskeligere det er å leve et liv der du er inne i en evig runddans der vekten går opp ned, og er helt ferdig i de periodene du sulter deg. Hva velger du?

Trening for å gå ned i vekt

Sett deg et mål og følg et treningsprogram for å gå ned i vekt. Et treningsprogram vil gjøre det enkelt for deg å vite hva du skal trene, når, hvor mye og med hvilken intensitet. Det er mye mer motiverende å trene når du har et mål og en plan for hvordan du skal nå målet ditt. Regelmessig trening er ditt første steg for at du skal gå ned i vekt. Du vil ikke rase ned i vekt eller gå ned 6 kg på 2 uker, men fra den dagen du begynner å trene, vil vekten stabilisere seg, og etter hvert når du gradvis kan begynne å trene mer, vil du nå vekten du ønsker.

Matplan for å gå ned i vekt

I likhet med at du bør følge et treningsprogram for å gå ned i vekt, bør du også ha en kostholdsplan, som skal sikre deg et sunt og balansert kosthold. Spise mye grønnsaker, belgfrukter, frukt, bær og nøtter. Begrense nøtter til en liten håndfull om dagen. Spis grove kornprodukter, fullkornspasta, villris og poteter. Kylling, fisk og egg er bra for deg. Styr unna sukkerholdige drikker, også juice. Hvis du kutter ut all sukkerholdig drikke, vil det alene mest sannsynlig få deg ned i vekt. Å spise et sunt og balansert kosthold vil mest sannsynlig også få deg ned i vekt uten å trene. Men du skal trene i tillegg, fordi det gir deg best mulig effekt.

Hvordan gå ned i vekt fort på en sunn måte

Det viktige her er ikke hvor fort du går ned i vekt når du trener og spiser sunt, heller at du går ned i vekt. Du vil gå ned i vekt fra dag én når du trener regelmessig og spiser sunt, men det er ikke sikkert du vil gå ned mye fra uke til uke. Det spiller ingen rolle bare du går ned i vekt. Å gå ned i vekt fort, vil øke sannsynligheten for at du sprekker og ender opp med å overspise. Å ha en gradvis vektreduksjon gjør at overgangen blir mindre merkbar; Du går gradvis over til en sunnere livsstil. Derfor er det ekstremt viktig at du øker treningsmengde gradvis, og går gradvis over til å spise sunnere. Fortsett med det inntil det har blitt en rutine, og til slutt en viktig del av din livsstil.

Relaterte artikler:

Hvordan gå ned i vekt på en uke

Hvordan gå for å gå ned i vekt