Hvordan gå for å gå ned i vekt

0
36
Hvordan gå for å gå ned i vekt

Å gå turer kan være en effektiv måte å gå ned i vekt på, når du går regelmessig og varierer intensiteten på gåturene. Lær hvordan du skal gå deg ned i vekt!

Gå deg ned i vekt

Å gå tur som trening er lavterskeltrening som passer for veldig mange, og kan være en effektiv måte å gå ned i vekt på dersom du variere hvordan du trener. Hvis målet ditt er å gå ned i vekt fortest mulig, finnes det flere andre treningsformer som kan være mer effektiv enn å gå tur. Likevel kan det å gå tur som trening være effektivt hvis du varierer med hvilken intensitet du går tur. Nøkkelen til å gå seg ned i vekt handler mye om å gå turer regelmessig og å variere med hvilken intensitet du går.

Hvordan gå ned vekt raskt og effektivt med gå turer

Hvordan gå ned i vekt fort med å turer handler om å gå turer regelmessig, og variere med hvilken intensitet du går turer. Gå gjerne turer hver dag, og prøv å variere med hvilke løyper du går tur i. Når du går turer regelmessig kan det bidra til at du opprettholder forbrenningen på et høyere nivå. Gåturer med lav intensitet vil øke fettforbrenningen din, mens gåturer med høyere intensitet vil forbrenne mer kalorier. Hovedvekten av turene du går kan være med lav intensitet, med innslag av turer der du går med noe høyere intensitet. Variere mellom å gå turer langs vei og i kupert terreng, gjerne med variert underlag. Å gå turer i motbakker kan være effektiv trening for å få opp pulsen, og på den måten å øke forbrenningen.

Hvordan gå ned i vekt fort med å gå i motbakke

Å gå tur i motbakker kan være effektiv trening som gjør at du kan gå ned i vekt fortere. Du kan gå turer i kupert terreng og bruke motbakkene for å få opp pulsen. Da får du en naturlig variasjon i intensitet på gåturene dine, der du går med høyere intensitet i motbakkene og lavere intensitet i de lettere partiene. Alternativt kan du gjennomføre gåintervaller i motbakker med en helning på 5-7 grader. Du kan gå intervaller i motbakker med en lengde på alt fra 200-600 meter, der du går med høy intensitet opp bakken, for så å gå ned igjen med lavere intensitet som pause. Også denne treningen vil gi god variasjon med tanke på hvilken intensitet du går.

Gå en time hver dag for å gå ned i vekt

Har du muligheten til det, kan du gå en time hver dag for å gå ned i vekt. Ha skikkelige joggesko på beina når du går tur, slik at belastningen på beina blir mindre. Variere gåturene med å gå med i kupert terreng, og ha én treningsøkt i uka der du gjennomfører gåintervaller i motbakke. Det er viktig at hovedvekten av gåturene dine blir gjennomført med lav intensitet. Hvis du føler at du er sliten en dag, kan du korte ned på hvor lenge du går, eventuelt ta en hviledag for å restituere.

Relaterte artikler:

Hvorfor gå tur

Sunt å gå tur