HØSTTURER!

OPPTIL 40%

RABATT!


Hvordan få tynnere legger

Den beste måten å redusere leggenes størrelse på, avhenger av om leggene er store på grunn av fett eller muskler. Lær hvordan du skal få tynnere legger.

Hvis leggene er fete, må du redusere totalvekten din ved å redusere kaloriene du bruker og øke kaloriene du forbrenner gjennom kosthold og mosjon. Hvis leggene er veldig muskuløse, trener du sannsynligvis allerede, så du må endre kostholdet og treningsrutinen. Dette gjelder personer uansett høyde.

Trinn 1

Redusere antall kalorier du bruker per dag. Spis mer magert protein, fullkorn og ferske grønnsaker. Bestemme hvor mange kalorier du forbrenner per dag, og hvor mange kalorier du bør konsumere for å forbrenne 500 til 1000 kalorier ekstra per dag. Med den hastigheten vil du sannsynligvis miste 1 til 2 kilo fett per uke, noe som regnes som en sunn vekttapshastighet.

Trinn 2

Utfør moderat, intens trening i 30 til 60 minutter fem dager i uken. Unngå øvelser som pumper leggene dine, for eksempel stasjonær sykling. Turgåing, løping og svømming er bedre alternativer.

Trinn 3

Utfør styrketreningsøvelser to dager i uken. Hvis du trener leggene dine, bruk lette vekter og unngå kontinuerlige pumpebevegelser.

Trinn 4

Øk din totale aktivitet gjennom dagen. Velg å gå en tur eller leke med kjæledyrene dine i stedet for å se på TV. Gå lenger til jobben eller til butikken ved å parkere lenger unna parkeringsplassen. Sitt på en treningsball eller stå på jobb, eller ha en fri vekt eller et motstandsbånd på kontoret.

Trinn 5

Utfør yoga eller pilates som styrketrening i stedet for å bruke vekter. Disse øvelsene jobber lett med musklene og forlenger dem, så du øker utholdenheten i stedet for å bygge store muskler.

Trinn 6

Tøye leggmuskulaturen hver dag i fem til ti minutter, spesielt før du trener, men etter en kort oppvarming. Sitt på underlaget med føttene ute foran deg og len deg så langt frem som du kan, eller heng den ene hælen av et trappetrinn og skyv hælen forsiktig mot bakken.

Trinn 7

Utfør mer aerob trening og mindre styrketrening, spesielt for beina. Unngå øvelser som krever pumpebevegelse for leggene dine, for eksempel sykling. Løping, rask gange og svømming er bedre for slankende leggmuskler.

Trinn 8

Bruk lettere vekter med høyere antall repetisjoner i all styrketrening du utfører på leggene.

Relaterte artikler:

Hvordan trene legger

Hvordan tøye leggen

Om forfatteren

Av Spurt