Hvordan få resultater av trening

0
237
Hvordan få resultater av trening
AnnonseGratis mobilabonnement - IceJunior 1 GB - 0,-/mnd

Lær mer om hvordan du skal få raske resultater av trening, med hvilken intensitet du skal trene, og hvordan du kan restituere.

Hvordan få raske resultater av trening

For at du skal ha best mulig effekt ut av treningen og få raskest mulig resultater, bør du trene variert med vekslende intensitet, og sørge for tilstrekkelig med restitusjon når du trener. Å trene regelmessig vil også være viktig for en jevn og god formutvikling.

Hvordan få resultater av trening som er variert

Å trene variert kan bidra til at du utsetter stagnasjon. Når du trener med variasjon venner ikke kroppen seg til en type belastning, men belaster forskjellige typer muskulatur. Sammen med variert intensitet er det å variere hvordan du trener viktig for at du skal ha en god formutvikling. Variasjon er også viktig for å redusere risikoen for skader. Trener du løping kan du variere med hvilke løyper du trener i og underlaget du trener på. Variere også med forskjellige måter å trene løping på.

Hvordan få resultater av trening med vekslende intensitet

Trene med vekslende intensitet er viktig for at du skal få raske resultater av trening. I likhet med å variere hvordan du trener, kan trening med vekslende intensitet også utsette stagnasjon. Ved å gjennomføre variert trening med lav, moderat og hard intensitet, øker du du din aerobe kapasitet, og kan bli raskere, sterkere og mer utholdende. Ha en overvekt av trening med lav intensitet, og gjennomføre en mindre andel av kvalitetsøkter med moderat intensitet for å få raskest mulig resultater av treningen.

Hvordan få resultater av trening med restitusjon

Restitusjon er helt avgjørende for at du skal få resultater, og er på mange måter like viktig som treningen du gjennomfører. Uten tilstrekkelig restitusjon, vil det på sikt føre til stagnasjon og en dårligere formutvikling, og i verste fall kan du pådra deg skader. Planlegge restitusjon på lik linje med treningen, og restituere ellers ved behov.

Hvordan få resultater med regelmessig trening

Å ha kontinuitet i treningen er viktig for at du skal ha en jevn og god formutvikling. Jo-jo trening der formnivået ditt går opp og ned, kan gjøre at du aldri når de resultatene du ønsker. Ha som mål å trene regelmessig gjennom hele året, også i høytider og ferier. Hvis du i perioder synes det kan være vanskelig å gjennomføre regelmessig trening, kan du heller gå noe ned på treningsmengden, men ellers trene som vanlig, for å opprettholde formnivået ditt.

Relaterte artikler:

Trene regelmessig

5 tips for å restituere raskere

AnnonseGratis mobilabonnement - IceJunior 1 GB - 0,-/mnd

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her