Hvordan få mindre lår

0
192
Hvordan få mindre lår
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

Sterkere lår betyr at du blir raskere, hopper høyere og forbedrer din generelle stabilitet. Lær mer om hvordan få mindre og sterkere lår.

Gjør en forandring

Forming, toning og styrking av lårmusklene er bra for deg. Sterkere lår betyr at du kommer raskere, hopper høyere og forbedrer din generelle stabilitet. Det er grunnen til å styrke beina er et mye bedre mål enn å bare oppnå mindre lår. Og det er viktig å huske at generell hjerte- og muskelhelse er det som er viktig – ikke størrelsen på jeansen.

Selv om du ikke kan utføre en øvelse for å målrette bare mot en spesifikk kroppsdel, er det visse øvelser som fokuserer mer på beinstyrke og utholdenhet enn andre områder av kroppen. Så hvis du ønsker å styrke og tone lårene, bør du vurdere noen av disse øvelsene.

Disse 10 aktivitetene vil hjelpe deg på din kondisjonsreise mot sterkere lår og sunnere liv!

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

Spinning

Hvis du er kjent med spinning, vet du hvor mye denne typen trening virker på lårene. Derfor er sykling innendørs et utmerket valg ikke bare for toning av beina, men også for hjerte- og karsykdommer og vekttap. Faktisk viste resultatene fra en studie fra 2010 en nedgang i kroppsvekt og fettmasse hos stillesittende, overvektige kvinner etter 24 økter med innendørs sykling.

Trene i trapper

Gjennomsnittlig forbrenner løping 295 kalorier per 30 minutter og 590 kalorier i timen. hos en person som veier 69 kg. Når du inkluderer trapper i løpet av treningen, øker du bruken av lårmusklene. Siden hvert trinn krever at du løfter kroppen oppover, tvinger den beinmuskulaturen til å jobbe.

Gå i sand

Hvis du er heldig nok til å bo i nærheten av en strand, anbefales strandvandring som en måte å styrke lårene på. Den ekstra spenningen ved å gå på sand vil bidra til å tone og styrke lårmusklene. Start med å gå i sanden i 20 minutter hver dag. Når kroppen din blir vant til å trene i sanden, kan du øke hvor lenge du går.

Ballett og dansing

Det er ingen hemmelighet at dansere har sterke og slanke bein. Dansing kombinerer kondisjon med spesifikke toningsbevegelser som garantert får beina til å se fantastisk ut.

Start opp med en aktivitet

Den raske retningsendringen som kreves i mange idretter, vil bidra til å forme beina, og kan også bidra til å gjøre lårene mindre. Tenk på idretter som krever at du trener aerobt, for eksempel:

  • Svømme
  • golf
  • fotball
  • løping
  • volleyball
  • sykling
  • dans

Styrketrening

Hvis du gjennomfører muskelforsterkende aktiviteter minst to dager i uken, kan det hjelpe deg med å forbrenne kalorier, redusere fettmassen og styrke lårene.

Knebøy

Knebøy med din egen kroppsvekt som motstand, forbrenner kalorier, styrker beinmuskulaturen og toner lårene. I tillegg kan du gjøre dem hvor som helst og når som helst.

Prøv litt balansetrening

Du kan gjøre balansetrening hjemme eller på treningsstudioet. Balansetrening toner alle de mindre musklene i beina og lårene, strammer dem raskt opp og gir vakre, slanke bein.

HIIT intervaller

Kardiovaskulær trening forbrenner kalorier og styrker hjertet. Det hjelper også med å redusere kroppsfett. Å inkludere både HIIT-intervaller og kondisjonstrening med lavere intensitet, vil hjelpe deg med å redusere det totale kroppsfettet og tone lårene.

Gå ned i vekt

Her er noen tips med vitenskapelig støtte for å gå ned i vekt på en sunn måte:

  • Drikk mye vann, spesielt før måltider.
  • Spis egg til frokost i stedet for korn.
  • Kutt ut sukker i kostholdet

Relaterte artikler:

Null stress med HIIT trening

Trene i trapper

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!