Hvordan få høy forbrenning

0
135
Hvordan få høy forbrenning
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

Heldigvis er det mange enkle trinn du kan ta for å øke forbrenningen, raskt og enkelt. Lær mer om hvordan få høyere forbrenning.

Hvordan få høyere forbrenning?

Enten du ønsker å forbedre din generelle helse eller bare slanke deg om sommeren, kan det være ganske utfordrende å forbrenne overflødig fett. I tillegg til kosthold og trening, kan mange andre faktorer påvirke vekt og fetttap. Heldigvis er det mange enkle trinn du kan ta for å øke fettforbrenningen, raskt og enkelt.

Her er de beste måtene å forbrenne fett raskt og fremme vekttap.

Styrketrening

Styrketrening har vist seg å øke energiforbruket til hvile og redusere magefettet, spesielt når det kombineres med aerob trening.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!


Mer proteiner

Å spise mer protein kan være forbundet med en lavere risiko for magefett. Å øke proteininntaket ditt kan redusere appetitten, redusere kaloriinntaket og bevare muskelmassen.

Nok søvn

Å få nok søvn kan være forbundet med redusert matlyst og sult, samt lavere risiko for vektøkning.

Eddik

Eddik kan bidra til å øke følelsen av fylde, redusere kaloriinntaket og redusere kroppsfettet.

Mer sunt fett

Fett blir fordøyd sakte, så å spise det kan bidra til å redusere appetitten. Et høyere inntak av sunt fett er assosiert med lavere risiko for vektøkning og redusert magefett.

Kutt ut sukkerholdige drikker

Sukkersøtede drikkevarer og alkoholholdige drikker kan være forbundet med en høyere risiko for magefett. Grønn te og vann har vist seg å øke vekttap og fettforbrenning.

Mer fiber

Et høyere inntak av fiber kan være forbundet med fett tap, redusert kaloriinntak og større vekttap.

Kutt ned på raffinerte karbohydrater

Raffinerte karbohydrater har lite fiber og næringsstoffer. De kan øke sulten og forårsake pigger og krasjer i blodsukkernivået. Forbruk av raffinerte karbohydrater har også vært assosiert med økt magefett.

Mer aerob trening

Studier viser at jo mer aerob trening folk får, jo mer magefett har de en tendens til å miste. Cardio kan også bidra til å redusere midjeomkretsen, redusere kroppsfettet og øke muskelmassen.

Drikk kaffe

Kaffe inneholder koffein, noe som kan øke nedbrytningen av fett og øke metabolismen. Studier viser at høyere inntak av koffein kan være forbundet med større vekttap.

HIIT intervaller

HIIT kan bidra til å øke fettforbrenningen og forbrenne flere kalorier på kortere tid enn andre treningsformer.

Probiotika i kostholdet

Å ta probiotiske tilskudd eller øke inntaket av probiotika gjennom matkilder kan bidra til å redusere kroppsvekt og fettprosent.

Øke jerninntaket

En mangel på jern kan være assosiert med nedsatt skjoldbruskfunksjon og kan forårsake symptomer som tretthet og kortpustethet. En studie fant at behandling av jernmangel hjalp vekttap.

Periodisk faste

Det har vist seg at periodisk faste reduserer kroppsvekten og kroppsfettet og kan bidra til å bevare muskelmassen når den kombineres med motstandstrening.

Relaterte artikler:

Hvordan få høy forbrenning

Kaffe forbrenning

Annonse fra X-LIFE