Hvordan få flatere mage

0
169
Hvordan få flatere mage
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

X-LIFE.NO gir deg alt du trenger av treningsutstyr!

SPAR

3000,-

9 999,-

12 999,-

- 18 km/t

- 10 stigningsnivåer

- 12 forhåndsinnstilte program

- Threadflex dempesystem som gir 12% mykere demping enn asfalt

Lær mer om hvordan et sunt og balansert kosthold, kombinert med utholdenshets- og styrketrening kan gi deg den flate magen tilbake.

Hvordan få flat mage

På et tidspunkt i livet ditt kan du ha hatt en flatere mage og smal midje, uten en gang å prøve. Etter hvert som du har blitt eldre, har imidlertid fysiologi og en hektisk tidsplan med begrenset tid til trening eller å spise, gjort sitt, og ført til at du har blitt mer omfangsrik. Men, det er håp. Et kalorikontrollert, næringsrikt kosthold, regelmessig utholdenhetstrening og styrketrening kan hjelpe deg med å få tilbake den flate magen og den smale midjen du hadde da du var yngre.

Vær realistisk angående kroppsformen din

Først må du først bestemme realistiske mål for deg selv. Kropper kommer i alle former og størrelser, og noen mennesker vil aldri ha en tynn, smal midje, uansett hvor hardt de prøver. Hvis du naturlig har en større kroppsbygning eller en epleformet kroppsbygning – en som er bredere rundt midjen, kan det hende at en timeglassfigur ikke er innen rekkevidde. Imidlertid kan alle, uansett form, oppnå en sunn vekt og et tonet midjeparti. I stedet for «flatt og smalt», bør målet kanskje heller være å kvitte deg med magefett og styrke muskulaturen.

Grunnlaget er et sunt kosthold

Du kan gjennomføre timevis med kondisjonstrening, men hvis du spiser søppelmat og går over kaloribehovene dine på regelmessig basis, vil du ikke miste magefettet. Først må du bestemme antall kalorier du trenger å konsumere hver dag for vekttap. Dette er et høyt individualisert antall avhengig av alder, kjønn, nåværende vekt og aktivitetsnivå. Den gjennomsnittlige kvinnen trenger imidlertid å konsumere rundt 1500 kalorier per dag for å gå ned i vekt, mens den gjennomsnittlige mannen trenger omtrent 2000 kalorier daglig. Du trenger kanskje mer eller mindre enn det dette; nøkkelen er å være i et kaloriunderskudd, noe som betyr at du tar inn færre kalorier hver dag enn du forbruker.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

HØSTSALG!

OKTOBERFEST HOS MILRAB

SPAR

OPPTIL

40%!


Et sunt vekttap kosthold fokuserer først og fremst på friske grønnsaker og frukt, med mindre mengder magert kjøtt og fisk, eller andre proteinkilder som tofu og bønner, melkeprodukter med lite fett og fullkorn. Sunt fett fra vegetabilske oljer og nøtter og frø bør konsumeres med måte. Godteri og sukkerholdige drikker skal være helt utenfor menyen, eller forbeholdt sjeldne godbiter.

Brenn fettet av med kondisjonstrening

Regelmessig kondisjonstrening holder hjertet, lungene og andre organer sunne og høyt fungerende, og det er også nøkkelen til å forbrenne fett rundt midjen din – og over hele kroppen. Balansere ditt kalorifattige kosthold med en sykkeltur, jogging, dans, svømming eller annen aktivitet som får pulsen opp og får deg til å svette. Tyngre mennesker vil forbrenne mer, mens lettere mennesker vil forbrenne mindre. Målet er å utføre en form for kondisjonstrening de fleste dagene av uken for å virkelig se resultater.

Fyr opp forbrenningen din ved å bygge muskler

Å fjerne magefett ved å kun gjennomføre muskelarbeid er en myte. Du kan gjøre øvelser hele dagen, men du vil ikke få flat mage og en smal midje hvis det er et tykt lag fett på toppen. Og hvis du bare gjør mageøvelser, går du glipp av å bygge muskelmasse i kroppen som hjelper til med å øke metabolismen. Jo mer muskelmasse du har, jo flere kalorier vil du forbrenne selv når du er i ro. Delta i styrketrening for hele kroppen, med eller uten vekter, to til tre dager i uken. Gjør armhevinger, knebøy, utfall, markløft, pull-ups, rader, lave nedtrekk og bryst- og skulderpresser, så vel som øvelser for kjernen din og korsryggen.

For å slå to fluer i en smekk, gjennomfører du en treningsrutine med høy intensitet for å bygge muskler og forbrenne kalorier på samme tid. Nøkkelen her er å pause lite mellom settene og holde hjertefrekvensen høy. Legg inn noen plyometriske øvelser som spensthopp og burpees for å virkelig øke forbrenningen.

Relaterte artikler:

Kjernemuskulatur trening

Hvorfor trene kjernemuskulatur

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!

OPPTIL

45%

RABATT!