HØSTSALG!

PÅ KLOKKER, BRILLER, SKO OG TURFAVORITTER!

OPPTIL 50%


Hvordan få energi og motivasjon

Føler du at du mangler energi og motivasjon? Det kan være mange årsaker til at du mangler energi og motivasjon, men det finnes enkle grep du kan ta for å endre dette.

Det er endringer du kan gjøre i livet ditt som vil gi deg mer energi og motivasjon. Endringer på ett område vil påvirke en mengde endringer på andre områder.

Det kan være endringer innenfor disse områdene:

  • Fysisk
  • Følelsesmessig
  • Intellektuell
  • Åndelig

Gå eller jogge daglig

De fleste av oss jobber som krever at vi sitter lenge uten noen form for bevegelse. Menneskekroppen er ikke designet for det, så ta en 10-30 minutters spasertur hver eneste dag, eller jogge en tur. Det vil hjelpe kroppen din til å holde seg frisk.

Ta en lur

Hvis du tror at det å ta seg en lur på ettermiddagen ikke er en god idé, går du glipp av et stort energiløft. Bare en lur på 10-15 minutter øker fokuset ditt, og lar hjernen fokusere på nytt og forberede deg på mer arbeid du trenger å gjøre.

Tøye ut

Noen ganger er alt du trenger å tøye og strekke kroppen din i fem minutter. Når du er stiv, spesielt hvis du ikke trener om morgenen, er kroppen ennå ikke våken. Så det er viktig å løsne opp i hele kroppen, og tillate en uforstyrret strøm av energi gjennom den.

Spis det som fyller hodet og magen

Forholdet til maten er for de fleste av oss emosjonelt. Mat full av sukker gjør oss høye en liten stund, men så kommer nedturen, og du mister all energi til å gjøre noe som helst klokken 11, noe som er helt absurd. Ha et sunt og balansert kosthold der du får i deg rikelig med frukt og grønt, grovt korn og andre hele matvarer. Styr unna sukker der du kan, og spis mat som inneholder sunt fett, eksempelvis olivenolje.

Ring en venn

Andre mennesker er den viktigste kilden til vår lykke. Så når du ikke er helt på høyden, er en av de beste energiboosterne samvær og samhandling med noen som står oss nær.

Spill litt musikk

Det spiller ingen rolle om det bare er klassisk musikk eller popsanger. Musikk kan gjøre underverker for oss angående energi og motivasjon.

Bøker

Stimulansen fra bøker hjelper deg med å gjenvinne fokuset over lengre tid. Så du bør begynne å lese noen (hvis du ikke allerede gjør det).

Meditasjon

Å ta bare et minutt å puste inn og ut, fokusere og gi slipp på tankene dine gjennom meditasjon og oppmerksomhet, kan bringe energinivået opp igjen på et øyeblikk.

Kraften av å være tilstede nå

Hver gang vi gjør noe, tenker vi alltid på det neste vi må. Dette gjør at vi hele tiden jager etter noe som er i fremtiden og som aldri er helt her. Vær her og nå. Løs oppgaver når du har dem foran deg, og ikke bekymre deg over eller bruk tid på det som kommer. Det vil spare deg for en masse energi.

Små endringer gir store resultater

Alle disse endringene virker ikke så store når du leser om dem. Men i praksis gir de store resultater, spesielt hvis du kan kombinere dem. Endringene kommer gjennom å gjøre små ting, og å gjøre det hele tiden over tid, og jo raskere du begynner å jobbe med dem, jo ​​raskere vil du se resultatene i større energinivå og motivasjon.

Relaterte artikler:

Hvordan få mer energi og overskudd

Hvordan få mer energi

Om forfatteren

SISTE SJANSE!


HØSTKUPP!

Av Spurt

SISTE SJANSE!

SKOBONANZA!

OPPTIL 40% RABATT

ALT AV FRITIDSSKO, LØPESKO OG FJELLSTØVLER!