20-50% RABATT!


OPPTIL 50%

PÅ ALT AV BRILLER, SKO, SEKKER OG TURFAVORITTER!

HØSTKUPP!

Hvordan få en veltrent kropp

Tanken på å komme i form kan virke skremmende, men gevinsten er verdt det. Her får du oppskriften du trenger for å bli veltrent og sunn.

Motivasjon

Motivasjon er kanskje ikke en muskel, men det er fortsatt utrolig sterkt, og kan gjøre forskjellen mellom å lykkes og mislykkes i målet ditt. Å komme i form er en maraton, ikke en sprint, og det krever endringer i hele livsstilen din. Ikke gi opp selv om det butter litt i mot i begynnelsen.

Følg med på progresjonen din og vær stolt over fremgang

Det er en god idé å starte en treningsdagbok slik at du kan holde oversikt over når du trener, hva du trener og hvor lenge. Du kan også registrere hva du spiser hver dag. Du vil kanskje oppdage at når du må skrive ned om du har spist snacks eller ikke, kan du være mindre tilbøyelig til å spise usunn mat.

Lag en kontrakt med deg selv

Disse kontraktene er ellers kjent som et belønningssystem. Sett deg et mål og bestem deg for en belønning. Velg noe du virkelig vil gjøre.

Få noen andre til å trene sammen med deg

Det er mye lettere å nå målene dine når du har noen til å dele smerten og gevinsten. Lag en tidsplan som du både kan forplikte deg til og holde hverandre på sporet.

Ha mer fysisk trening i din daglige rutine

Ved regelmessig å utfordre deg selv, holder du ditt fysiske selv “innstilt”. Hvis å komme i form betyr å gå ned i vekt, vil dette hjelpe kiloene til å smelte bort – og holde seg borte! Hvis du trener for utholdenhet, er dette måten å sikre jevn fremgang. Regelmessig, daglig trening er en veldig viktig faktor. Du må ikke hoppe over dager.

  • Ta T -banen eller sykkelen til jobb eller skole i stedet for å kjøre. Hvis det ikke er mulig, parkerer du flere kvartaler unna kontoret for å tvinge deg selv til to 15 minutters spaserturer hver dag. Når du går til matbutikken, kino eller kjøpesenter, parkerer du lenger unna.
  • Gå tur med hunden oftere – både kroppen din og hunden din vil takke deg.
  • Rengjør huset ditt fra gulv til tak. Du vil bli overrasket over hvor fysisk belastende husarbeid er.
  • Trening på kontoret. Tro det eller ei, det er fullt mulig å gjøre å sitte ved datamaskinen til en kaloriforbrenning.

Start et treningsprogram og hold deg til det

Et skikkelig treningsprogram har fem komponenter: oppvarming, aerob trening, styrkebyggende øvelser, tøyning (fleksibilitet) og nedkjøling.

Variere treningen

Enhver fysisk aktivitet som krever litt innsats vil hjelpe deg med å komme i form, men det er viktig å huske at variasjon er viktig. Enda viktigere, ettersom kroppen din blir komfortabel med å utføre en bestemt øvelse, lærer den å gjøre det mer effektivt, noe som gjør at du når et platå i treningen. La både kroppen og sjelen får variasjon, et mangfold av aktiviteter og ha det gøy.

Gi kroppen din drivstoffet den trenger

Etter hvert som du blir mer aktiv, trenger du mer mat, men ikke bare hvilken som helst mat. Du trenger sunn, energirik mat som gir deg energi for resten av dagen.

Drikke mer vann

Drikk 1,5-2 liter vann hver dag. Vann holder deg hydrert og fremmer optimal metabolsk aktivitet. Videre tar vann opp et stort volum i magen, så du vil føle deg mettere uten å ha spist mye snacks eller måltider. Dette er smart for å holde unna de kaloriene du egentlig ikke trenger, men bruker på grunn av psykologisk spising eller ikke å kjenne når du egentlig er mett.

La kroppen hvile

Når du gjennomfører varierte fysiske aktiviteter, må du også la den komme seg igjen ved å få nok søvn. Bestem hvor mange timers søvn du trenger for å føle deg uthvilt om morgenen, og disipliner deg selv til å våkne og legge deg til samme tidspunkt hver dag.

Relaterte artikler:

Fra utrent til veltrent med løping

Hvordan trene bryst

Om forfatteren

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds


Nytt sosialt nettverk for skilte og single foreldre


INNSPURT!

Av Spurt
00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds
00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds
00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

20-50% RABATT!

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

20-50% RABATT!

INNSPURT!

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

20-50% RABATT!