Hvordan få bedre utholdenhet

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

Enten du trener for maraton eller løper etter en smårolling i huset, er det mange grunner til å ha bedre utholdenhet. Lær hvordan du skal få bedre utholdenhet.

Ofte referert til som utholdenhet, er det din evne til å opprettholde en fysisk eller mental innsats i lang tid. Hvis du har opplevd en mangel på energi i det siste, kan det være bare å utvikle utholdenheten din for å gjenopprette balansern.

Prøv disse måtene å øke utholdenheten på.

Redusere restitusjonstid og motstand

For å bygge muskelutholdenhet, begrens restitusjonstiden mellom settene til 30 til 90 sekunder. Redusere restitusjonstiden – og vekten – ned et hakk. Mindre motstand, flere repetisjoner og hvile i 30 sekunder eller mindre mellom øvelsene er optimalt for å bygge utholdenhet.

Opprettholde balansen

Å kutte ned på restitusjonstiden og presse deg selv under en treningsøkt kan være effektivt for mer utholdenhet, men ikke glem at kroppen din fortsatt trenger restitusjon. Du vil trene hardt, men hvis du ender opp med å trene hardt hver dag, kan du oppdage at effekten ut av treningsøktene blir lavere. Hvis du synes at treningsøktene for maraton påvirker ytelsen negativt, ta det med ro en dag eller to. Hvile, gå en tur, sykle, svømme eller ta en yogakurs i stedet.

Øke intensiteten

Det er viktig at mye av treningen bli gjennomført med lav intensitet, men hvis du virkelig vil øke utholdenheten, så øke intensiteten. For å oppnå det er det anbefalt å gjennomføre korte intervaller med moderat til hard intensitet.

Relaterte artikler:

Hva er anaerob utholdenhet

Hva er aerob utholdenhet

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

Om forfatteren

-50%

SOMMER-SALG!

PÅ EN MENGDE

SOMMERVARER!