20-50% RABATT!


OKTOBER DEALS!

OPPTIL 50%

PÅ ALT AV BRILLER, SKO, SEKKER OG TURFAVORITTER!

*FÅ 10% RABATTKODE!

Hvordan endre livsstil

Poenget er at hvis du vil ha et helt annet liv om et år eller to, må du begynne nå, og du må begynne i det små.

Her kan du begynne med 22 effektive mikroendringer for å få livet du ønsker.

Prøv å bli avvist mer

Prøv å nå ut til en eller to personer du vil jobbe med hver dag, selv om du er sikker på at de ikke har noen grunn til å svare. Det kan være en potensiell arbeidsgiver, en organisasjon du vil snakke med, eller til og med en bokagent eller en klient du vil jobbe med. Du hører kanskje ikke først, men til slutt vil du få svar fra noen. Du har ingenting å tape, men potensielt mye å tjene på det.

Skriv ett avsnitt

Enten du har en bok du alltid har drømt om å skrive, en forretningsplan som har vært i bakhodet en stund, eller til og med bare en blogg du vil starte, skriv bare noen få setninger hver dag. Drivkraften vil bygge på seg selv, og du vil enkelt skrive mer og mer. Men forplikte deg bare til å begynne med ett avsnitt og skrive hver dag.

Sjekk bankkontoen din

Gjør det til en vane å sjekke inn på alle kontoene dine minst en gang om dagen. Hvis det høres ut som mye, er det fordi det er det. Men det som er viktig er at du hele tiden vet nøyaktig hva du har. Å få bedre grep om økonomien din begynner med å ha en jevnlig, nøyaktig mental utforming av kontoene dine.

Bli vant til vedlikehold

Noen vil ha deg til å tro at det å leve ditt beste liv er som å kjøre en seiersrunde hver dag. I virkeligheten er det mer som å være villig til å pleie det uglamourøse vedlikeholdet av ting, som husarbeid, rengjøring, sunn matlaging, holde seg oppdatert på regninger og arbeidsoppgaver, eller å få tid til trening.

Livskvaliteten din vil bli forbedret direkte og drastisk hvis du kan innlemme nødvendig vedlikehold i din daglige rutine, og lære å se det som noe som hjelper deg i stedet for å hindre deg i å ha det bra.

Velg komfort for ditt fremtidige selv fremfor komfort akkurat nå

Hvis du vil forandre livet ditt, må du begynne å vurdere behovene og ønsker for ditt fremtidige selv i stedet for hvordan du har det akkurat nå. Forplikt deg til å ta valg til fordel for ditt fremtidige selv.

Vær mer lydhør

Hvis noen sender en melding, kan du svare på den når du ser den. Så ofte du klarer, svare på viktige beskjeder når de kommer. Dette vil sikre at du ikke sitter igjen med et forsinket arbeid som må pleies.

Vær mindre reaktiv

Når du ser eller hører noe som umiddelbart oppmuntrer deg eller opprører deg (selv om det bare er en negativ tanke som dukker opp i hodet ditt) før du reagerer på det, stopp opp. Spør deg selv hva din reaksjon på det vil føre til. Å lære å ta den mikropausen mellom stimulus og respons, vil endre måten du ser på alt.

Oppfyll dine basale behov

Du er ikke en maskin, spis når du er sulten og sov når du er sliten. Å prøve å nekte viktigheten av de mest basale behovene for å fungere betyr ikke at du er opptatt og viktig, det betyr at du er uvitende og setter deg opp for et sammenbrudd eller utbrenthet.

Pleie din innflytelsessfære

Du vet at menneskene du tilbringer mest tid med har en betydelig innvirkning på hvem du vil bli.

Ta en seriøs kikk på hvem du følger, og hva deres tilstedeværelse gjør for deg, eller kanskje hvor rotete hjemmet ditt eller kontoret ditt er. Dette er miljøet ditt, og det har en lydløs, og ofte underbevisst, innvirkning på deg til enhver tid.

Ta grep når du vil gjøre noe

Mye av det som holder folk tilbake er de få sekundene mellom når du får en fantastisk idé, og når hjernen din forstyrrer. For virkelig å endre livet ditt, må du handle på ideene dine før du overbeviser deg selv om ikke å gjøre det.

Ta grep når du ikke gjør det

Samtidig er det viktig å lære at bare fordi du ikke har lyst til å gjøre noe, betyr det ikke at du ikke er i stand til å gjøre det. Følelsene dine påvirker ikke din evne.

Les mer

Hvis du ikke er noen som kan komme igjennom en bok, er det greit. Men det er ikke en unnskyldning for å slutte å lære, vokse og utvikle seg selv. Følg folk på sosiale medier som legger ut eller deler interessante artikler og ideer. Les en nyhetshistorie om morgenen. Lytt til en lydbok når du pendler. Hvor mye du leser er direkte relatert til din egen vekst, og din egen vekst er direkte relatert til din eksterne suksess.

Scroll mindre

Tren deg selv for å begrense “scrolletiden” hver dag. Prøv en av disse nettleserinstallasjonene som gir deg en bestemt tid du kan bruke på et nettsted på en dag før den blokkerer tilgangen til nettstedet, eller apper som teller hvor mange ganger du åpner apper for sosiale medier. Du trenger ikke å slette dem helt, men du bør være oppmerksom på at du ikke bruker flere timer om dagen på å gjøre ingenting.

Observer mønstrene dine

I stedet for å være kritisk til deg selv når du merker at du utsetter ting, eller driver med en usunn oppførsel, legg merke til hva som får deg til det. Legg merke til hva du gjør når du føler deg mest rolig, mest inspirert eller mest frustrert. Observere deg selv som en tredjepart, behandle livet ditt som noe du studerer. Bli kjent med hva du reagerer på og hvordan – dette kan hjelpe deg med å styre livet ditt.

Øv på å si “nei.”

Din energi er begrenset hver dag. Forsikre deg om at du bare fokuserer på det du virkelig bryr deg om. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å si “nei” til noen ting. Det er til slutt et middel for å spare deg selv.

Øv deg på å avlede oppmerksomheten din

Når du har en selvnedslående tanke, er løsningen vanligvis ikke å tenke på den før du kommer til en annen konklusjon. Løsningen er vanligvis å distrahere deg med noe produktivt. Bli bedre til å avlede oppmerksomheten din mot noe som hjelper deg, ikke negative tanker som kan føre til en negativ, nedadgående spiral.

Del ideene dine konsekvent og tydelig

Å ha ideer er bra, men de vil ikke gi noe hvis du ikke er i stand til å formulere dem, eller komme med en handlingsplan som lar deg implementere dem.

Bruk det du har

Neste gang du har lyst til å spise middag ute eller et nytt antrekk til helgen, må du utfordre deg selv og bruke det du har.

Drikk ett glass vann til

Ikke bekymre deg for å presse deg selv for å få alle de 8 anbefalte koppene vann ned. Bare fokusere på å drikke ett til. Deretter, når det er en del av rutinen din, kan du legge til en annen.

Spis én mindre usunn matbit

Ikke bekymre deg for å prøve å totalrenovere kostholdet ditt og perfeksjonere hver eneste ting du spiser. Fokusere bare på å fjerne ett usunt valg på en gitt dag. Bare én.

Lag åpne portaler for at folk ska nå og kontakte deg

Forsikre deg om at du konsekvent gjør informasjonen din tilgjengelig for de som kanskje vil kontakte deg.

Begynn hver dag med å spørre deg selv: “Hvordan kan jeg endre livet mitt i dag?”

Kom deg ut av tankegangen om at du må “komme gjennom” dagen og sett deg inn i tankegangen om at de kommende timene er fylt med potensial for at du kan ta grep som vil forandre livet ditt for alltid. Den eneste forskjellen er din vilje til å se ting annerledes, og din innsats for å prøve å gjøre dem bedre.

Relaterte artikler:

Hvordan kan egen livsstil påvirke helsen

Kosthold og livsstil

Om forfatteren


INNSPURT!

Av Spurt

20-50% RABATT!

INNSPURT!

OKTOBER

DEALS!

OPPTIL 50%

PÅ ALT AV BRILLER, SKO, SEKKER OG TURFAVORITTER!

*FÅ 15% MED RABATTKODE

20-50% RABATT!

20-50% RABATT!