Hvor mye må man trene for å gå ned i vekt

0
98
Hvor mye må man trene for å gå ned i vekt
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

Trening kan hjelpe deg med å gå ned i vekt, men ikke la deg lure til å tro at trening alene kan føre til vekttap.

Du vil øke sjansen for å gå ned i vekt når du trener, men du må også gjør sunne endringer i kostholdet ditt. Sammen med et sunt kosthold, bør du ha en regelmessig balanse mellom aerob trening og styrketrening. Det er nøkkelen for å nå dine mål med vektreduksjon, og greie å opprettholde vekten.

Hvor mye må man trene for å gå ned i vekt?

Det kan være tøft å oppleve et sunt vekttap uten regelmessig aerob trening. Frekvensen du utfører denne typen trening avhenger av hvor mye tid du har tilgjengelig, men som et minimum bør du ha 150 minutter trening med moderat intensitet for å gå ned i vekt. For å oppleve raskere resultater, forplikte deg imidlertid til minst 300 minutters aerob trening hver uke. Ideelt sett bør du ikke trene mer enn fem dager hver uke, for å ha et par dagers hvile. Denne formen for trening kan omfatte turgåing, jogging, dans, hoppetau, svømming og sykling.

Styrketrening for vekttap

Styrketrening er et undervurdert verktøy for å gå ned i vekt. Ved å styrke musklene kan du øke hastigheten som kroppen din forbrenner kalorier i løpet av dagen. Bruk to til tre ukentlige treningsøkter til styrketrening, og unngå å trene de samme musklene på påfølgende dager. Målrette alle dine viktigste muskelgrupper gjennom frivektøvelser, kroppsvektøvelser eller bruk av vektmaskiner.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

Relaterte artikler:

Hvor mye kan jeg spise for å gå ned i vekt

Hvorfor går jeg ikke ned i vekt med lavkarbo

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!