Hvor mye bør man gå hver dag

0
270
Hvor mye bør man gå hver dag
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

Å gå korte turer er bedre enn å ikke gå tur i det hele tatt, men hvor mye bør man gå hver dag for å bli i bedre form og bedre helsen?

Selv om all aktivitet er av det gode, krever en forbedring av din helsetilstand mer enn sporadisk fem minutters spasertur. Så hvor mye er nok?

Retningslinjer for fysisk aktivitet anbefaler at sunne voksne utgjør minimum 75 til 210 minutter med fysisk aktivitet med moderat intensitet per uke. Imidlertid kan det være lettere sagt enn gjort når du allerede er ute av form. Heldigvis viser det seg at bare å øke varigheten på de daglige turene dine, uten noen ekstra trening, kan gi bra effekt.

Hvor mye bør man gå hver dag

Du bruke minst bruke 30 minutter hver dag på å gå. Dette utgjør 210 minutter per uke, noe som er tilstrekkelig for å bedre helsen din betydelig. Hvis du i tillegg legger inn rask gange i noen av treningsøktene dine, vil det gjøre deg i enda bedre form. I en 13-årig studie av eldre voksne bestående av 62 178 menn og 77 077 kvinner, var deltakere som gikk minst 150 minutter per uke omtrent 20% mindre sannsynlig for å dø enn de som var inaktive. Å gå er den perfekte treningen fordi det er enkelt og lite krevende. Det krever ikke noe spesielt utstyr, og kan gjøres i alle aldre.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!


En 30 minutters spasertur hver dag er en flott måte å forbedre fleksibiliteten, din aerobe kapasitet og estimert levetid. Start å gå tur i dag!

Relaterte artikler:

Gå tur som trening

Kondisjonstrening med å gå tur

Annonse fra X-LIFE