Nytt sosialt nettverk for skilte og single foreldre


20-50% RABATT!


OKTOBER DEALS!

OPPTIL 50%

PÅ ALT AV BRILLER, SKO, SEKKER OG TURFAVORITTER!

*HENT KUPONGKODE OG FÅ 20% PÅ ALLE JAKKER!

Hvor mange skritt per dag

Når du teller skritt per dag, er 10 000 nok for deg? Lær hvordan daglig aktivitet kan forbedre helsen din og beregne antall skritt med skrittkalkulator.

Hvis du allerede går mer enn 10 000 skritt om dagen, eller hvis du er ganske aktiv og prøver å gå ned i vekt, vil du sannsynligvis ha som mål å gå enda flere skritt.

Fordeler med å gå

Hvorfor sette et daglig mål på hvor mye du går? Å gå er en treningsform som er tilgjengelig for folk flest. Du trenger ikke noe annet spesialutstyr enn noen gode joggesko. Og det er ikke behov for et dyrt medlemskap på et treningssenter.

Likevel kan det å gå som aktivitet bidra til å redusere risikoen for disse vanlige helseproblemene:

  • Hjertesykdom
  • Fedme
  • Diabetes
  • Høyt blodtrykk
  • Depresjon

Noe aktivitet er bedre enn ingen aktivitet

Myndighetene anbefaler 150 minutter i uken med moderat intensitet, for eksempel rask gange. Men du trenger ikke å trene 150 minutter med en gang. Start der du er og øk gradvis aktiviteten uke for uke. De 150 minuttene i uken kan fordeles på mange forskjellige måter. Noen tar sikte på 30 minutters trening fem dager i uken. Andre legger inn i 10 minutter med trening flere ganger om dagen.

Spurtstep skrittkalkulator

Legg inn antall skritt fra skrittelleren, og kalkulatoren vil automatisk beregne hvor mye det tilsvarer i km.

Ønsker du å måle skritt i meter? Legg inn antall skritt i kalkulatoren nedenfor, og du får beregnet hvor mange meter skrittene tilsvarer.

Hvordan inkludere flere skritt om dagen

Når du har bestemt deg for målene dine, kan du prøve disse ideene for å få mer trening inn i din daglige rutine:

  • Gå tur med hunden. Hvis du ikke har hund, må du melde deg frivillig til å gå med hunder for andre.
  • Prøv med musikk. Musikk kan gjøre aktiviteten morsommere og bidra til å motivere deg til å gå lenger eller raskere.
  • Inkludere familien. I stedet for en ettermiddagsfilm kan du gå en tur sammen med familien.
  • Gå mens du venter på noe. Ta en tur i stedet for å sitte når du er tidlig ute for en avtale eller venter på en flytur.
  • Planlegg turer i løpet av arbeidsdagen. Sett påminnelser i kalenderen for korte spaserturer for å øke energien din gjennom dagen.
  • Parkere lenger borte. Velg parkeringsplasser lenger unna inngangen. Hvis du tar bussen, går du av et stopp tidligere, og går resten av veien.
  • Ta trappene. Selv å gå ned trappene teller som trinn og forbrenner kalorier.

Hvor langt vil du gå i dag? Målet ditt vil avhenge av utgangspunktet ditt. Men nesten alle kan høste fordelene av å gå mer, steg for steg.

Relaterte artikler:

Gå tur som trening

HIIT trening når du går tur

Om forfatteren

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds


Nytt sosialt nettverk for skilte og single foreldre


INNSPURT!

Av Spurt
00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds
00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds
00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds
00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

20-50% RABATT!

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

20-50% RABATT!

INNSPURT!

OPPTIL 40% RABATT!

20-50% RABATT!