Hvor mange skritt om dagen for å gå ned i vekt

0
99
Hvor mange skritt om dagen for å gå ned i vekt

Lær mer om hvor mange skritt du må gå om dagen for å gå ned i vekt, og hvordan du kan beregne hvor mange kalorier du kan forbrenne basert på antall skritt.

Hvor mye må man gå for å gå ned i vekt

Veldig forenklet er det antall kalorier du inntar hver dag og uttaket av kalorier som bestemmer hvor mye du kan gå ned i vekt. Hvor mange skritt om dagen du tar kan bidra til å øke hvor mange kalorier du forbrenner, og dermed øke sannsynligheten for at du går ned i vekt. Økt aktivitet vil nødvendigvis føre til økt behov for energi i form av mat. Utfordringen din blir å sørge for at inntaket av kalorier er noe mindre enn uttaket.

Hvor mange skritt må du gå for å gå ned i vekt

Generelle anbefalinger om at 10000 skritt om dagen er nok, vil antakelig ikke være nok dersom aktiviteten består av generell aktivitet med lav intensitet. Hvis disse 10000 skrittene også innebærer aktivitet med høyere intensitet, vil det bidra til å øke forbrenningen av kalorier, og med det øke sannsynligheten for at du kan gå ned i vekt.

Hva tilsvarer skritt i km og meter?

Med SpurtStep kan du enkelt beregne hvor mye skrittene du tar hver dag tilsvarer i km og meter. Legg inn antall skritt du tar i kalkulatorene under.

Legg inn antall skritt fra skrittelleren din, og kalkulatoren vil automatisk beregne hvor mye det tilsvarer i km.

Ønsker du å måle skritt i meter? Legg inn antall skritt i kalkulatoren nedenfor, og du får beregnet hvor mange meter skrittene tilsvarer.

Trene regelmessig for å gå ned i vekt

Går du 15000 skritt tilsvarer det 11,4 km eller 11430 meter. Dette kan være et godt utgangspunkt for at du skal greie å gå ned i vekt, dersom du gjennomfører trening med variert intensitet i tillegg til skrittene du får ved generell aktivitet. Ha som mål å gjennomføre hyppige, men korte treningsøkter hver dag. Regelmessig trening kan gjøre at du opprettholder en høyere forbrenning, hele tiden, noe som kan øke sannsynligheten for at du går ned i vekt. Gjennomføre daglige treningsøkter på 10-20 minutter, der du jogger, løper eller trener Cross-Training.

Relaterte artikler:

SpurtCalorie

Hvor mange kalorier du forbrenner ved å gå 1 time