HØSTTURER!

SPAR OPPTIL 40% FØR DET ER FOR SENT


Hvor mange kalorier forbrenner man ved å gå en time

Å gå tur er en fantastisk måte å trene på som kan hjelpe deg både med å gå ned i vekt og forbedre din kardiovaskulære helse.

Gå tur som trening

Hvis du ønsker å gå tur, lurer du kanskje på hvor mange kalorier du kan forbrenne ved å gjøre denne aktiviteten. Det er ingen fasit som passer for alle, ettersom forbrenningen din har å gjøre med en rekke forskjellige faktorer, inkludert vekt, tempo, terreng og mer. Likevel kan du få en indikasjon på hvor mye du kan forbrenne ved å bruke kalorikalkulatoren under.

Legg inn vekt, aktivitet og lengde på aktiviteten i minutter for å beregne kaloriforbruk (Gå tur (lav intensitet), Gå tur (moderat intensitet)).

Slik øker du forbrenningen

Utover vekten og tempoet ditt, kan andre faktorer øke kaloriforbrenningen mens du går. Her er måter å gjøre vandring sprekere:

  • Prøv å integrere gåturer i variert terreng, slik at du kan få opp pulsen.
  • Hvis du ikke kan opprettholde et raskt tempo i hele treningen, kan du vurdere gåintervaller der du har hard innsats blandet med perioder der du går i rolig tempo. Husk oppvarming før du øker intensiteten.
  • Mer tid på føttene vil øke kaloriforbrenningen. Prøv å få noen lengre turer i helgen, for eksempel en time eller mer.
  • Å bruke ryggsekk kan også øke forbrenningen.
  • Etter hvert kan det hende du vil legge inn litt jogging i treningsrutinen din. Prøv en gå / joggetilnærming, der du varmer opp med å gå, og deretter veksler mellom å gå og jogge.

Relaterte artikler:

Hvor mye kalorier forbrenner jeg

Går opp i vekt når jeg trener

Om forfatteren

Av Spurt

HØSTTURER!

SPAR OPPTIL 40%

Ultra Omega 3 er den ferskeste og reneste norske lakse-omega 3 som finnes på markedet