Hvor mange kalorier bør man forbrenne på trening

0
101
Hvor mange kalorier bør man forbrenne på trening

Å forbrenne kalorier betyr at du har muligheten til å spise mer, noe som er spesielt nyttig hvis du prøver å kontrollere vekten.

Du tenker kanskje at jo mer kalorier du forbrenner under en treningsøkt, desto bedre, men kvaliteten på treningsøktene dine er egentlig det som teller for målene du har med helse og trening. En vektlegging av kaloriforbrenning som et mål på effektiviteten av treningen din, er faktisk ganske kortsiktig og kan fort undergrave dine mål.

Artikkelen fortsetter under annonsen



Antall forbrente kalorier under en trening avhenger av treningen du gjør, hvor mye du veier og kondisjonsnivået ditt.

Hvor mange kalorier bør man forbrenne på trening

Hvor mange kalorier du forbrenner under en treningsøkt avhenger av mange faktorer, inkludert vekt, intensitet, kondisjonsnivå, aktivitet og kroppssammensetning. For eksempel forbrenner en person på 57 kg som går i 30 minutter 137 kalorier på 30 minutter, mens en annen som veier 84 kg forbrenner 200 kalorier på samme tid. Det som er god kaloriforbrenning for deg, er ikke nødvendigvis det som utgjør en god kaloriforbrenning for andre. Hvis du har en sunn vekt og vennen din er overvektig, kan det hende at han eller hun forbrenner flere kalorier i samme treningsøkt, men det gjør ikke økten hans «bedre» enn din.

Nybegynnere oppnår kanskje ikke den nødvendige intensiteten som kreves for å forbrenne 500 eller flere kalorier på en time, og det er greit. Over tid kan du trene deg opp til en høyere forbrenningshastighet, men vær tålmodig; Å trene for hardt, for raskt i et forsøk på å forbrenne et stort antall kalorier, kan føre til overtrening og skader. Målet ditt bør være å øke fysisk aktivitet gradvis, og ikke nødvendigvis å forbrenne mest mulig kalorier.

Kalorier er ikke alt

Ofte er vekttap målet med trening. Å forbrenne 7000 kalorier utover det du har konsumert, fører til tap av omtrent ett kilo kroppsfett. Du kan fort bli fiksert på å forbrenne så mange kalorier som mulig under treningsøktene dine for å gå ned i vekt så raskt du kan. Antall forbrente kalorier er imidlertid ikke det eneste målet med en god trening. Styrketrening, som hjelper til med å endre kroppssammensetningen slik at du har en større mengde magert muskelvev, forbrenner færre kalorier enn aerob trening. Men muskler har høyere forbrenning enn fett, og med mer mager muskelmasse forbrenner du en større mengde kalorier når du er i ro. Hovedfokuset ditt bør være på treningen du gjennomfører. Økt forbrenning vil være en effekt av denne treningen, og du vil ofte gå ned i vekt når du trener, hvis det er målet.

Relaterte artikler:

SpurtCalorie

Svømming forbrenning




LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her