Hvor lenge må man trene for å se resultater

0
119
Hvor lenge må man trene for å se resultater
Foto: Adobe Stock


HØSTSALG!



Det er lett å bli utålmodig når man ikke ser resultater raskt etter trening. Lær mer om hvor lenge man må trene for å se resultater.

Vi har alle en tendens til å bli litt utålmodige når vi ikke har gått ned fem kg eller ser klar muskeldefinisjon i løpet av kort tid, og det er lett å bli motløs og gi opp. La oss være ærlige; Merkbare endringer skjer ikke over natten,det vil nødvendigvis ta litt tid. Men hvor lang tid?

Den første måneden

Det første tiden er mest sannsynlig vanskeligst, men det er denne måneden du bør sette opp en ernærings- og treningsplan, og finne ut hva som fungerer best for kroppen din. Hvis du trener styrketrening generelt, vil du se noen resultater med økning i muskeltonus, reduksjon i kroppsfett og økning i styrke på så kort tid som to til fire uker. Dette er hva du kan kalle ‘newbie gain’ når et utrent individ begynner motstandstrening for første gang.

Tre måneder

Det er etter tre måneder endringene virkelig begynner å vises og ikke bare med tanke på vekttap. Du burde føle deg bedre og den samlede styrken din bør ha økt. Hvis du har fulgt en ernæringsplan, bør du også ha en betydelig reduksjon i kroppsfett på dette tidspunktet.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-life

VIP20

VI HAR ALT DU

TRENGER TIL

HJEMMETRENINGEN!

20% MED

RABATTKODE:

VIP20


Seks måneder

På dette tidspunktet er du godt på vei til å gjøre trening til en etablert rutine. Du bør være på god vei for å nå dine mål (eller ha oppnådd dem avhengig av hvilke mål som ble satt) og se en betydelig forandring. Rundt denne tiden kan vekttap nå et platå, så prøv å finne ut hvordan du kan endre kostholdet for å fyre opp metabolismen på nytt og opprettholde fremgangen.

Tips for å oppnå de beste resultatene er:

  • Få tilstrekkelig søvn hver natt (7 + timer). Utilstrekkelig søvn kan ha en negativ innvirkning på slanking og fetttap. Reparasjon, restitusjon og foryngelse skjer om natten, så jo mindre søvn du får, jo mindre sjanse har kroppen din til å restituere.
  • Protein er viktig for å redusere fettprosenten. Protein har en termogen effekt som betyr at kroppen din forbrenner kalorier når den bryter ned protein.
  • Forsikre deg om at du drikker tilstrekkelig med vann, fordi hver celle i kroppen din trenger det. Å være dehydrert forveksles ofte med sult. Hvis du drikker 500 ml vann før hvert måltid, vil du holde deg hydrert, mettere og kan til og med øke stoffskiftet i en time.

Relaterte artikler:

Hvor lenge bør man trene

Få skreddersydd treningsprogram og personlig trener

Annonse fra X-LIFESX-erfit Indoor 200 er en stødig og solid spinningsykkel for deg som ønsker å komme i form!