Hvilken fart når du trener for Holmenkollstafetten

0
28
Hvilken fart når du trener for Holmenkollstafetten

Hvilken fart du skal holde når du trener for Holmenkollstafetten, er viktig for å løpe etappen din raskest mulig. Bruk en løpekalkulator for å beregne hvilken fart du skal holde på trening!

Fart og intensitet når du trener for Holmenkollstafetten

Når du trener for Holmenkollstafetten, vil treningen veksle i intensitet avhengig av hva du trener. Hovedvekten av treningen du gjennomfører for Holmenkollstafetten skal være med lav intensitet. Du kan gjennomføre tempotrening med moderat til hard intensitet for å greie å holde et høyere tempo gjennom hele etappen du løper. Terskeltrening kan være effektiv trening for Holmenkollstafetten for å greie å løpe med et høyere tempo ved en gitt intensitet. Sprintintervaller med maksimal intensitet kan være meget effektiv trening når du skal løpe kortere etapper under Holmenkollstafetten. Rolige langturer øker din fettforbrenning og aerobe utholdenhet. Når du skal estimere hvilken fart du skal holde på variert trening for Holmenkollstafetten, er det viktig at farten alltid er i samsvar med intensiteten du skal holde på trening. Det er intensiteten som skal være bestemmende for hvilken fart du skal holde på trening. Test ut for å finne ut med hvilken fart du kan holde ved en gitt intensitet.

Løpekalkulator for å beregne fart på trening til Holmenkollstafetten

For å finne ut hvilken fart du skal holde når du trener for Holmenkollstafetten, legger du inn distanse i km, og hvilken tid du beregner å bruke på etappen. Skal du løpe en etappe som er på 630 meter, legger du inn 0.63 km.

Relaterte artikler:

Løypeprofil Holmenkollstafetten 2020

Trening for Holmenkollstafetten